Staande of liggende stuur servo's

Beetje aan het kijken hoe de verschillende auto's zijn opgebouwd.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar een :

Graupner Flash vs Ansmann Virus (volgens mij zijn deze bijna / helemaal gelijk)

Dan heeft de Flash :

- Staande servo + C-Hubs

Virus

- Liggende servo + Pivot Ball

Wat is het voordeel / nadeel van staand vs liggend qua servo's (voor / nadelen C-Hub's vs PVB heb ik al gevonden hier op het forum)
 
Liggende servo's zouden in theorie het zwaartepunt ietsje verlagen. Bij wedstrijden kan dit echter misschien net dat kleine beetje zijn dat je nodig hebt om een perfecte wegligging te krijgen.
 
Liggende servo's zouden in theorie het zwaartepunt ietsje verlagen. Bij wedstrijden kan dit echter misschien net dat kleine beetje zijn dat je nodig hebt om een perfecte wegligging te krijgen.

Mooi, dan hoef ik geen moeite te doen om mijn servo's liggend te monteren :) Aangezien ik toch alleen maar recreatief rijdt.
Het is nu jammergenoeg alleen stilstaan, nog even wachten op mijn zender en stuurservo's
 
Back
Top