staart copter x wappert heen en weer

Het klinkt mischien raar maar als ik de gyro afzet van m'n copter x 450
wappert z'n staart heel snel heen en weer.
Nu is dat op zich niet zo erg want als hij aan staat werkt hij perfect.
Maar mijn vraag is eigenlijk hoe dat komt en wat doe ik er aan want ik denk dat de gyro nogal veel werk moet verzetten zo.

Hoe zet jij je gyro uit? Of wat denk je dat uit is?
In principe staat je gyro in HeadingHold of Ratemode en is er gewoon een ander gedrag in de modes.
Als je staart gaat klapperen dan staat gewoon je gain te hoog en is het niet zo dat je gyro uit staat. Of ik begrijp echt niet wat je bedoelt met "uit".

Als de TS even zoekt op zijn topicnaam, kom je heel recentelijk nog een artikel tegen met bijna dezelfde naam, waar echt alles in uitgelegd is..

een gyro zet je niet uit. (dus echt punt)
je hebt normal en heading hold, wat 2 manieren zijn om te werken (zoals een ferrari een sport stand en een "comfortabele" stand heeft)

Beide hebben een aparte gevoeligheidsinstelling, oftewel gain.
Blijkbaar staat bij jou in 1 van de 2 standen de gain te hoog, dan gaat de staart hunten (heen en weer slaan, en best snel)

sorry voor het misverstand maar met het afzetten wou ik zeggen (het op nul%) zetten van de gain op m'n zender.
Het is inmiddels opgelost: even mijn ouwe esky gyro erop gezet en het was verdwenen.

uhm dat slaat nergens op hoe je het nu zegt.
Waarom zou je je gyro "uit" willen zetten? Dat is zowieso nergens voor nodig en ik vind het niks gek dat hij dan vaag gaat sturen. Ook hoeft 0% op de zender niet perse "uit" te zijn. En dat je esky gyro het probleem oplost? Er was volgens mij geen enkel probleem om mee te beginnen...

Back