Hoewel Burtus volledig gelijk heeft is mijn tip:
NIET MET REVO-Mix gaan werken !!!!
De kans dat je het fout doet is TE groot en dan heb je een probleem in Heading Hold.
Je moet wel hard pitchen of een slechte tailservo hebben dat hij in rate mode significant weg draait. Als je dat doet kun je beter HH gebruiken.
Eigenlijk ben ik sowieso voor HH omdat je dan de staart MOET sturen waardoor je beter leert vliegen. Maar iedereen zijn voorkeur natuurlijk
Daarom zeg ik ook dat je Revo
uitsluitend moet gebruiken als je die mixer
aan en uit kunt schakelen tegelijk met HH, met
dezelfde schakelaar. Als dat niet kan, zul je zonder moeten leren vliegen. Waarom de kans dat je dat fout doet "TE groot" is, weet ik niet: zulke dingen controleer je op de bouwplank, en het is vrij makkelijk te controleren: als in rate de hekrotor reageert op pitch, en in HH de hekrotor stil blijft staan als je pitch beweegt, is het goed.
Helaas valt dat wegdraaien NIET mee: in een volle pitchpump houden de meeste betere gyro's het wel aardig, zeker bij lichtere heli's, maar dat komt omdat de meeste pitchpumps maar kort duren en het wegdraaien een functie van tijd is. Bij een langere daalvlucht en zeker met grotere schaalbakken, houd hij het niet. En in geval het wegdraaien door een slechte servo komt, gaat HH je ook niet "redden", integendeel: in Rate stelt je heli heel wat minder hoge eisen aan de servo, dan in HH: Ik krijg een heli van formaat T-rex 600 in Rate al rustig op de staart met een S3001, hoef ik met HH niet eens aan te beginnen....

Grappig, ik gebruik altijd precies het zelfde argument voor Rate

: Het dwingt je om echt te sturen, waardoor je beter leert vliegen. Ga maar eens dwars op de wind hoveren in rate, of een beetje achteruit stuiven... Vertel me dan nog eens in welke mode je meer moet sturen.....
Ik merk zelf bij rondvliegen weinig verschil in sturen met de staart, tussen rate en HH. De heli komt inderdaad in HH de bocht NIET door en in rate op zijn best beroerd, maar sturen moet je in beide gevallen, en in ongeveer dezelfde mate. Het voelt wat anders, meer niet.
3D is de enige reden die ik kan verzinnen, die HH
noodzakelijk maakt, in alle andere gevallen geldt dat Rate feedback geeft, HH niet. Als je niks voelt, kun je ook niks leren. Sterker nog, ik heb sterk het vermoeden, dat een hoop "onverklaarde" crashes bij zulke ogenschijnlijk simpele dingen als hoveren met de staart in de wind, het gevolg zijn van een piloot die bij gebrek aan feedback een beetje de kluts kwijt raakte.
Maar dat moet iedereen voor zich weten.
Groet, Bert