staart houdt het niet

Vandaag de 1ste 3D vlucht met men nieuwe t-rex 600 gedaan.
Zoveel power :s :s

Alles is goed verlopen maar ik zit met het volgende probleem:
Bij tictocs en harde 3D figuren houdt mijn staart het niet zoals het hoort.
Ik gebruik een GY401 met bijhorende servo en draai 1850 toeren op de kop.

Misschien eens meer toeren proberen? Iemand anders enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb ik misschien een betere gyro nodig ?

Snel achteruit vliegen gaat wel zonder problemen.

Hoe houdt hij het niet?
verschuift de staart een stukje bij sterke loadchange?
Mijn 90'ers heb ik hierop uitgerust met 611's.

Hoe houdt hij het niet?
verschuift de staart een stukje bij sterke loadchange?
Mijn 90'ers heb ik hierop uitgerust met 611's.

Ik heb op mijn R50 ook een 611 welke beduidend "strakker" is dan een 401.
De Spartan DS760 schijnt echter nog beter te zijn, deze komt dan ook op mijn T-rex500

Spartan RC

TicToc en HARDE 3d + GY401 zal niet echt super zijn bij grote krachten.

Daar loop ik nu ook tegenaan met mijn Raptor 50 en de GY401. Alleen heb ik geen zin om een GY601/GY611 erop te zetten (andere HH gyro's heb ik geen ervaring mee).

Maak het een keer echt spannend met een non-heading-hold gyro zoals de "Ikarus Gyro" op een Ikarus Eco 8 en een brakke brushless motor. Alleen niet proberen ondersteboven te vliegen....

Ik had toen de 611 gekocht om dit probleem op te lossen.
Mijn vliegen werd er gewoon mooier door.
Daarna ben ik nog eens met mijn andere 90 met 401 gaan vliegen tijdens een wedstrijd.
Dan pas merk je wat je mist.
Nu zit op beiden een 611 :)

Andere gyro's zullen best hetzelfde performen, beter lijkt me niet echt mogelijk.
Ik heb gewoon op safe gespeeld. de 611 is niet voor niets super populair onder wedstrijd vliegers.

Meer toeren helpt natuurlijk altijd, ook het inzakken van de motor (eventueel) zorgt altijd voor het uitbreken van de staart.
Tuurlijk zijn er betere gyro's dan de GY401, vooral qua piroetten... maar qua " houdkracht" zit er volgens mij niet veel verschil in.

Overigens is een GY611 natuurlijk veel beter, maar de Logictech 6100t is goedkoper en werkt net zo goed. Zelf heb ik nu ook de Spartan DS760 liggen, maar daar heb ik precies 0 vluchten mee gemaakt nog dus geen mening over.

Cheers,

Richard

inderdaad,

Dit is gewoon HET probleem van de gy401. Deze gyro is echt een geweldige gyro voor beginners tot gevorderde,, Maar als je echt de start-hard / stijf moet blijven en constant piro draaien, dan moet je van de gy401 afstappen.

Ikzelf heb altijd de gy401 gevlogen, en stap nu over op Vstabi waar zelf een betere gyro inzit dan de 611 :p

Groeten
Roel

kijk ook of je zonder dat he het weet geen roll inputs geeft, dat zal ook als gevolg hebben dat je staart verdraait

vandaag begon mijn staart te wiebelen zelf bij het hooveren.
Mijn gyro bleek niet goed meer vast te staan.

Ik heb deze nu goed vastgezet met 2 elastieken en mijn staart houdt nu veel beter bij tictocs.
Nog niet 100% maar wel een dikke 95%

Probleem opgelost => ikke gelukkig :D
en toen was de benzine op en moest ik weer een autorotatie doen :p

Back