staart krom of iets anders?

Heren,

vandaag gevlogen met de trex700. Ik hooverde op 1 mtr en toen stopte de motor. De heli "viel" recht naar beneden. Gevolg landingsgestel afgebroken. Hoe groot is de kans dat de staart krom is? Ik heb verder geen zichtbare schade. Ook geen zichtbare kromme staart. Vlieg wel met torque tube.

vraag 2. Mijn ys motor heeft te arm gestaan denk ik. Hij stopte ermee en was erg heet. Hoe weet ik of hij schade heeft. Hij liep een half uur later wel.

loges.

De TREX moet je stoppen als hij 1CM brandstof in de tank heeft viel mij op. Dan hapt hij lucht met de standaard clunk en valt hij uit.

Hoe check je of de tail recht is.
Dit is makkelijk met een torguetube.
Haal de het tailblades stuk er af zodat je alleen de buis met tube ziet.
Draai de tandwielen zodat de tube gaat draaien.
Staat de tube in het midden van de opening?
Blijft hij in het midden als hij draait?
Dan is hij niet krom :p

Als een motor TE TE heet wordt kan de zuiger een gat krijgen.
Dit is dus niet gebeurt, dus de schade valt waarschijnlijk mee.
Als het bij jou ook gebeurt is op het einde van de tank dan zal de duur van hte heet lopen beperkt zijn.
Kijk wel even je plug na, die kan nu dof of vervormt zijn.

Hij vliegt wel mooi hèh :cool:

Er hoeft niet perse een gat in je zuiger te branden. (het KAN (wat walter al zij) wel uiteraard, en een gat in de zuiger constateer je wel makkelijk)
Krassen in je cylinderbus en zuiger/zuigerveer is wel een reeel gevaar bij een heetlopertje :0)

Eric.

Rijker zetten!!!

Ik weet niet hoe je je motor afsteld Loges, maar als je het afslaan nu weer hebt met de YS net zoals bij mij OS (die bij mij nooit is afgeslagen tijdens het vliegen) doe je echt iets fout. Kijk in de manuals van beide en zet de factory settings er op, dan staat ie zeker niet te arm en kan je veilig proberen.

Neem hem weer mee naar de les, dan kan ik kijken wat er aan schort, wat betreft je afstelling dan, de staart moet je zelf checken, maar je had een CF boom dacht ik dus als ie niet stuk is is ie nog recht. Dat is het makkelijke van Carbon of stuk of heel, nooit er tussen in :-)

Greetz,

Michiel.

Een TT kijken of deze krom is werkt niet op de manier zoals WRobijns het omschrijft.
Beide uiteinden zitten in een lager en die zal niet ineens niet meer in het midden van de buis zitten. Het lager kan immers geen kant op...zowel dan zag je dat al van verre aan de buitenkant van je tube.
Mijn ervaring is dat de tube wel degelijk krom kan zijn zonder dat je het visueel kunt zien. Een lichte buiging in het midden die je op het oog niet ziet.
Je kan dit simpelweg controleren door de tube op je heli te laten zitten even je heckrotor eraf te halen...je main blades en de boel dan op te toeren. Pak de tube vast en als hij trilt issie krom.
Persoonlijk vindt ik dat het grootste nadeel van een TT op een heli. Op zich gaan ze best wel snel krom...en dan niet in die zin dat de buis ineens haaks staat, maar een heel erg lichte kromming is al voldoende voor flink wat trillingen. Trillingen die zich meteen doorzetten naar je heckrotor.
De reden van die trillingen is dat de voorste en achterste lager 100% recht tegenover elkaar moeten liggen. Met een beetje verbuiging is dat dan al niet meer het geval waardoor de torque-as dus zelf ook schuiner komt te zitten. Bij flink wat toeren merk je dat meteen.
Als je toch je TT van de heli haalt. kun je het ook perfect zien op een flinke glasplaat of spiegel. De TT moet daar als je hem erover rolt aan alle kanten vlak op de plaat blijven liggen.

Back