staart motor op micro heli

• Topicstarter Topicstarter steege2
  • Startdatum Startdatum
S

steege2

Guest
Ik had even een vraagje, ik heb een micro heli met een 3 in 1 gyro en ontvanger enzo, maar ik vroeg me af of ik een sterker motortje op de staart kan zetten en dat hij dan nogsteeds recht blijft vliegen of moet je dat dan in kunnen stellen in je electronica ?
Want hij draait nu erg traag als ik de heli wil draaien

Thanks !
Picture(02).jpg

Wat houdt dat direct drive eigenlijk in ?

En hoe krijg ik dat dan hier op ? moet ik dan een andere achterkant hebben ?

Picture(09).jpg

Picture(10).jpg

Direct drive houdt in dat er een kleinere prop direct aangedreven wordt (zonder tandwiel vertraging dus). Iets minder efficiënt qua energie verbruik maar zo veel meer controle over de staart.

afb8481.jpg

Ik heb de bovenkant van het lagerhuis weg gevijld, en met 2 tiewraps vast gezet. Dit is overigens een brushless motor. Maar deze heeft dezelfde afmetingen.

Gewoon een beetje creatief zijn dus :thumbsup:

Aha oke, en ik heb gewoon een zender die bij de heli zat, is geen computer zender, kan ik dan wel genoeg weg trimmen denk je ?
Of kan ik de zendkristal van die zender in mijn robbe futaba fc16 zetten ? daarin heb ik wat meer opties misschien

steege2 zei:
Aha oke, en ik heb gewoon een zender die bij de heli zat, is geen computer zender, kan ik dan wel genoeg weg trimmen denk je ?
Tuurlijk

steege2 zei:
Of kan ik de zendkristal van die zender in mijn robbe futaba fc16 zetten ? daarin heb ik wat meer opties misschien
huh?? je hebt gewoon een FC16 en dan ga je met zo'n prut zendertje vliegen? hahaha.
Als de frequentie hetzelfde is (meestal 35Mhz) van je zender kan je het kristal gewoon omwisselen.

ppm. Gewoon motoren los trekken en proberen Steege. Kan je de servo's besturen dan doetiet :)

Dan is de zendfrequentie van de zenders niet gelijk.

Je weet niet welke frequentie je vliegt? Als je het setje in de USA hebt gekocht is het waarschijnlijk 72Mhz

Er zit een 35 Mhz kristal in die zender en mijn robbe is natuurlijk ook 35
die kristal van het zetje is een 35.040 en van me fc16 is 35.20
Ik weet niet of dat wat uit maakt, maarja als ik de kristal van de eenvoudige zender in mijn fc16 stop reageerd de heli niet.

Let er wel op dat een ontvanger kristal anders is dan een zender kristal!!

Je zal dus de kristallen van de zender OF van de ontvanger wijzigen en niet die van de ontvanger in je zender zetten.....

Stop het ontvanger kristal van een goede ontvanger in de heli ;) Het kan zijn dat het zend kristal uit die simpele zender niet werkt in de fc16

Marijn79 zei:
Let er wel op dat een ontvanger kristal anders is dan een zender kristal!!

Je zal dus de kristallen van de zender OF van de ontvanger wijzigen en niet die van de ontvanger in je zender zetten.....

Ja dat snap ik wel :)

Tadango zei:
Stop het ontvanger kristal van een goede ontvanger in de heli ;) Het kan zijn dat het zend kristal uit die simpele zender niet werkt in de fc16

Ga ik dat nog even proberen idd :)

Back