Staart rotor reageert niet op wind.

Hoi allemaal.

Ik ben in het bezit van een mjx-f45 maar nadat deze iets te hard neer kwam doet ie trillen.
Ook de staartmotor reageert niet meer op de zijwind,daar bedoel ik mee als er wind staat dat de staartmotor harder gaat draaien.
wat kan er mis zijn?
De staartmotor reageert wel en doet het ook alleen draait de helikopter nu rondjes.

Ik heb er een paar keer mee gevlogen en de staart trilt.Dit is gekomen door een landing die niet helemaal volgens plan verliep.

De staart rotor is normaal heel gevoelig voor wind,dat hoor en zie je dat als er wind tegen aan komt deze sneller gaat draaien,waardoor de helikopter recht blijft en geen rondjes gaat draaien.
het is nu zo dat mijn staartrotor dat niet meer doet en de helikopter draait alleen maar rondjes.de wind gevoeligheid is weg zeg maar.

tandwieltjes nog allemaal goed?...het kan zijn dat er tandjes beschadigd zijn zodat de tailrotor te langzaam draait of helemaal niet!

Ik denk dat je ontvangst chipset kapot zal zijn,

Daar zit na wat ik zie ook de regeling van je staart motor.

Ollie1973: De tandwieltjes zijn nog intakt en als er wind tegen de rotor aan komt,dat wil zeggen als ik met de helicopter draai blijft de staartrotor op 1 en de zelfde toeren draaien.

ikbat: Dat zou heel goed kunnen omdat de staart rotor gewoon keihard draait en ook omdat de wind er geen enkele vat op heeft.Ik heb gezien dat een hele printplaat 15 a 20 euro kost.*vrouw lief aan kijkt*

Back