Zojuist aan het vliegen, zo'n 20m boven de grond. Ineens hoor ik een tik aan de heli en begint deze als een gek om zijn as te draaien...resultaat een onnoemlijk harde crash natuurlijk.
Bij de plek van de ramp aangekomen blijkt dat beide staart rotorbladen volledig af zijn gebroken
De kleine schade is een main shaft welke zo krom is als een hoepel, natuurkijk ook een feathering shaft en de servosteun van de staartservo is afgebroken. Het ergst vind ik de twee carbon framedelen welke gebroken zijn en een kromme lipo....
Iemand enig idee hoe deze blades ineen keer zo af kunnen breken en iemand wie mij kan vertellen hoe dit te voorkomen.
De heli si een trex SE v2 met kunsstof bladen, rotorspeed stond op 95% met een 2800 mah 30c lipo en een align 430L motor.
Oh nog iets, kan ik die lipo nog gewoon gebruiken?
THNX
Bij de plek van de ramp aangekomen blijkt dat beide staart rotorbladen volledig af zijn gebroken

De kleine schade is een main shaft welke zo krom is als een hoepel, natuurkijk ook een feathering shaft en de servosteun van de staartservo is afgebroken. Het ergst vind ik de twee carbon framedelen welke gebroken zijn en een kromme lipo....
Iemand enig idee hoe deze blades ineen keer zo af kunnen breken en iemand wie mij kan vertellen hoe dit te voorkomen.
De heli si een trex SE v2 met kunsstof bladen, rotorspeed stond op 95% met een 2800 mah 30c lipo en een align 430L motor.
Oh nog iets, kan ik die lipo nog gewoon gebruiken?
THNX
Laatst bewerkt: