Ik heb sinds enige tijd een probleem met de staart van mijn Trex 450x. In principe staat hij mooi stil als ik hoover, maar af en toe is het alsof ie een tik naar links krijgt. De heli draait dan van bovenaf gezien een graad of 10, 20 naar rechts. Het is niet het probleem dat ik vaker op dit forum gezien heb, van een waggelende staart. Hij waggelt in principe helemaal niet, maar af en toe een tik naar links. Soms een paar achter elkaar.
Ik heb al gedacht aan een doorslippende snaar, maar dan zou ik juist een tik naar rechts verwachten: de staartrotor duwt de staart al naar links, dus als hier plotseling vermogen wegvalt, draait ie juist naar rechts.
Als gyro heb ik een MS-44. De gain staat op ongeveer 60 (100 is max). Ik heb er al jaren niet aangezeten, dus volgens mij stond ie altijd al zo. Tenzij hij door trillingen verlopen is.
Servo lijkt goed, geen trillingen of schokjes.
Storing lijkt me ook onwaarschijnlijk, ook al vlieg ik op 35 mhz. Alle andere kanalen werken prima.
Ideeën?
Ik heb al gedacht aan een doorslippende snaar, maar dan zou ik juist een tik naar rechts verwachten: de staartrotor duwt de staart al naar links, dus als hier plotseling vermogen wegvalt, draait ie juist naar rechts.
Als gyro heb ik een MS-44. De gain staat op ongeveer 60 (100 is max). Ik heb er al jaren niet aangezeten, dus volgens mij stond ie altijd al zo. Tenzij hij door trillingen verlopen is.
Servo lijkt goed, geen trillingen of schokjes.
Storing lijkt me ook onwaarschijnlijk, ook al vlieg ik op 35 mhz. Alle andere kanalen werken prima.
Ideeën?