Staart van T-Rex 450 XL schudt hevig heen en weer.

• Topicstarter Topicstarter cruizer001
  • Startdatum Startdatum
C

cruizer001

Guest
Ik ben beginnend heli-vlieger en heb het volgend probleem: Tijdens het hooveren begint de staart soms hevig van links naar rechts te schudden. Andere keren is hij wel stabiel. Soms verdwijnt het probleem (tijdelijk) als kort hevig gas gegeven wordt. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen en wat kan de oorzaak zijn?
De gyro is een telebee heading hold gyro en de servo is een standaard Towerpro SG90.

Speling in de aansturing, gyro staat te dicht bij regelaar of kabels.
Het kan ook zijn dat hij te gevoelig staat, even de gain wat terugzetten en opnieuw proberen !

Hoi, is het servo-armpje van de staart-servo lang genoeg? Ik heb dit ook eens gehad,
kan zijn dat de servo niet snel genoeg is --> Dit kan je dan oplossen door het servo-armpje
te verlengen met een stukje plastic en deftige lijm of mini-boutjes...
De push-rod moet zover mogelijk uit het middenpunt worden geplaatst (buitenste gaatje)

Groeten
steven

steven. zei:
Hoi, is het servo-armpje van de staart-servo lang genoeg? Ik heb dit ook eens gehad,
kan zijn dat de servo niet snel genoeg is --> Dit kan je dan oplossen door het servo-armpje
te verlengen met een stukje plastic en deftige lijm of mini-boutjes...
De push-rod moet zover mogelijk uit het middenpunt worden geplaatst (buitenste gaatje)

Groeten
steven

IS opzich een slimme manier maar er zit 1 GROOOOOOOOOTE maarrrrrrrr aan...

Je stuurt er veel minder precies mee. Je zult je uitslagen in de zender moeten verkleinen dus het deel van je draaibereik wordt verkleint. Stel dat je normaal over je volle uitslag over 100 stapjes tussen positie praat. Hoe verder je bij het draaipunt van je servo vandaan komt hoe groter de afstand is tussen elke tussenpositie. Daarbij kun je uiteindelijk veel minder nauwkeurig sturen. Is best zonde eigenlijk!

succes! :D

gr,

niels

op hoeveel staat de gain van je gyro eigenlijk

bij mij (GY401) staat mijn gain maar 50% zowel HH als gewoon.

Anders begint mijn staart te hunten.

mijn gain staat ook rond de 45.. maargoed dat is met 3k headspeed, dus ook een veel gevoeligere staart.
Gain is nooit te hoog of te laag als hij gewoon de staart goed houdt, niet dat 100 'beter' is dan 20 ofzo.

Back