Staartmotor perikelen.

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Na het 3e HAT motortje had ik het helemaal gehad met de piccolo.

De eerste orginele motor trok het 3 Cellen lipo pakketje niet, maar de 3 NIEUWE HAT motortjes gingen elk na 15 minuten vliegtijd dood. Ze werden niet eens heel erg heet, en de laatste heb ik zelfs nog passief gekoelt.

De piccolo heeft ook wat crashschade na de laatste HAT rotor failure (kwam in een spin en was niet meer te besturen).

Nu heb ik alles gerepareerd, behalve de motor zelf. Er moet een beter alternatief zijn.

in Satoer zijn topic staan wel wat alternatieven, maar ik ben bang dat de Ducted fan te zwaar en duur word, de HAT vertrouw ik niet, de standaard motor ook niet...

iemand een idee? Bij Quartel zeggen ze: 'Is normaal, er is geen oplossing voor met 3 cellen lipo, daar zijn geen motortjes voor'.

Mmm, vreemd.

Mijn HAT motertje ( Een GWS DD-motor ) werkt zonder problemen met mijn 3 Cellen lipo pakjes.

De verkoper heeft wel gezegt, dat de propeller goed gemonteerd moet zijn, en als het kon ook nog liefst over de motor blazen om af te koelen.

Welke propje gebruik je ? Het beste voor staart toepassingen is de 4530 van GWS.

Kijk eens bij deze site : http://www.home-flyer.com/
Zoek naar EDP50H, cn12rx en ook vooral de "EP4530 set".

Heb je de achterkant van de Hat niet gesloopt? (is de grijze achterkant nog helemaal heel)

ik heb een picolo v2 met originele hat motor en prop waar ik al aardig wat ladingen met 3s lipo 1500 op heb leeg gehooverd. nog geen problemen mee, na 5 minuten worden zowel hat als G310 +- 40graden.
niet schokkend dus. de motor van de v2 was speciaal voor 3 lipo.
als je echt zonder probleemloos wil vliegen moet je brushles gaan heb je in dit tempo zo terug verdiend. maar ik blijf het vreemd vinden.

Misschien klinkt dit raar maar in die 1:18 auto'tjes of in andere speelgoed voorwerpen zitten 180 motortjes :lol:
Die kan je op de staart zetten.. natuurlijk wel een beetje zwaar maar het helpt zeker :wink:

Maar aangezien je met een 3cellen pakketje vliegt kan je hem redelijk recht krijgen ( balans)

En ik denk dat dat motortje het zeker langer uithoudt.
Als je even een beetje goed zoekt dan vind je ze zo voor een paar euro..

Het is het proberen waard..

Gr Linh :D

Zou zo'n speelgoedmotortje voldoende power hebben? Ik heb er een Mabuchi-standaard-speelgoed-ding opgezet, die draaide amper onder belasting van het oranje propje.

In de nieuwe Conrad Modelbouwcatalogus staan
de standaard motortjes (pagina 187)
De prijs is 1,95.....
Dan kun je er nog een paar kapot vliegen dacht ik zo.

Ik heb ook lang op 3s lipo gevlogen met mijn standaard piccolo V2 en heb nooit problemen gehad met de staartmotor.
De G310 daarintegen heeft vroeger de geest gegeven :puppydogeyes: met enorme storing als gevolg.
De hat is later gesneuveld door een crash (achterkant van de motor eruit gebroken) :evil:

Even voordat iemand me er op aanvalt, hetvolgende heb ikzelf nog NIET geprobeerd.... Just in case ;)

1 van de medewerkers van de firma Q te P wist mij te adviseren om, na hetzelfde probleem als jij hebt gehad, een motor van de PRO versie erop te zetten. Die is wat langer als de originele, en ik meen ook direct drive, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik heb het niet geprobeerd omdat ik meer schade had aan de pico na de laatste crash_door_toedoen_van_een_kapotte_staart_rotor :), en heb maar een V2 gekocht. Daar zat uiteraard ook een motor bij, en die heeft tot op heden nog geen problemen gegeven.

Misschien is het de moeite waard om te proberen.

Marco.

De Piccolo Pro-motor is hetzelfde als de GWS Direct Drive-set 3020, dus koolborstels ipv koperborstels en hetzelfde specifiek vermogen. Ik draai op al m'n micro's de GWS variant, en heb ze in 2 jaar nog nooit vervangen, terwijl de lipo's waarmee ik vlieg inmiddels bijna op zijn. Ik vlieg 2 en 3 cellen.

Groetjes,

Ton.

Back