staartrotor bediening

• Topicstarter Topicstarter ronikdus
  • Startdatum Startdatum
R

ronikdus

Guest
hoi hoi altesamen
even een klein vraagje .....
als ik van mijn df04 de staartrotor bedien .... is het dan bedoelt dat ik de richting van de neus of van de staart-rotor verander .??? zit in mijn hoofd denk ik niet goed hoor :lol: .... ik bedoel dus .. als ik met de stick naar recht's ga dan gaat de staartrotor naar links ... oftewel neus naar rechts. is in mijn kop verkeerd om ....
is dit normaal en moet ik het mezelf aanleren of hoort het anders om
8O voor mijn gevoel is het logisch om stick naar rechts --staart naar rechts.

gr ronikdus

Dit is goed, je stuurt niet je staart maar je neus, als je straks meer doet dan hoeveren en je vliegt rond zal je zien dat het voor je gevoel wel klopt

Voor een bocht naar rechts stuurt roll dan naar recht en stuur je je staart er ook naar rechts achter. Dus je beweegt je sticks gewoon naar de kant waar je je heli ook naar toe wil hebben dus alle bij gelijk.

En zeg nu niet dat het nose in anders om is want je heli gaat nog steeds de zelfde kant op alleen lijk hij naar de andere kant te gaan.

Hier (nose in) heb ik overigens ook heeeel lang een probleem mee gehad.

gr Remco

Bij het aansturen van je functies moet je jejezelf verplaatsen in de cockpit van het toestel, dus als je staart links geeft zal de neus waar jij inzit ook naar links gaan.

Back