Staartrotor blijft draaien

• Topicstarter Topicstarter dutch_guy
  • Startdatum Startdatum
D

dutch_guy

Guest
Hallo iedereen,

ik ben net nieuw op dit forum (dus ik weet ook niet of ik hier goed zit) want ik heb sinds kort een helikoptertje,
een double horse 9099, van een vriend van mn pa gekregen maar sinds vanavond blijft de staart rotor draaien zolang de batterij verbonden is, dus weet iemand wat ik moet doen?

misschien is het je trim?

bedoel je dat ie teveel naar rechts of links draait?
want daarvoor zit een draaiknopje op mijn afstandsbediening.
maar het is zegmaar de staart rotor die blijft draaien, waardoor de heli sneller naar achter gaat maar niet meer naar voren wilt.

De kans zit erin dat er iets kapot is.
Dit is een zgn. coaxiale heli met een hulpmotortje op de staart om voor of achteruit te vliegen.
Ik zal deze vraag even voor je verplaatsen naar de coaxiale heli sectie, misschien dat je daar wat meer tips krijgt.

Groetjes,
Eric

Staan alle knopjes op je zender wel in de middenstand dan?

Haartje of vuil in de tandwielen of as van 1 van de rotoren? Dan kan die niet de goede snelheid bereiken, en blijft je heli tollen.

@indoorvlieger: het probleem is dat de staartrotor blijft draaien, niet dat de heli om z'n as tolt.

@ dutch guy: is er geen trim om vooruit en achteruit te regelen? net zoals je trim voor te draaien (regelknopje op zender)

maar dit is al gezegd geweest. voor de rest zou ik het niet weten. als je traag vooruit stick geeft, reageert de staartrotor dan op een gegeven moment? of blijft die vol achteruit geven?

ik zou eigenlijk niet weten wat eraan scheelt, misschien kan je je zender ook eens opnieuw binden.

Ik heb t vermoeden dat t hier over een zwarte markt dingetje gaat, welke gewoon een vast staartrotorsnelheid heeft...

Ik heb t vermoeden dat t hier over een zwarte markt dingetje gaat, welke gewoon een vast staartrotorsnelheid heeft...

Even zoeken op Youtube leert dat deze wel degelijk stil moet kunnen hangen, en ook achteruit kan bijv. De staartrotor zou dus bij stick neutraal stil moeten blijven. Probleem zal dan in de stick van de zender kunnen zitten (als deze geen trim heeft voor vooruit/achteruit) of de ESC van de staartrotor.

gebasseerd op wat indoorvlieger zegt lijkt de enigste oplossing me dan

zender opnieuw binden

als dat niet lukt, misschien eens de zender opendraaien, kan zijn dat er vanbinnen iets mis is.

als dat niet lukt is het de esc en die zit wss ingebouwd in het printplaatje, als dit zo is zou ik voor een staartpropellor zorgen die een ander profiel heeft als die van jouw, zo gaat je heli teminste nog constant voorruit, lijkt me beter als constant achteruit.

en anders zoek op ebay naar syma s107 iets kleiner als de jouwe maar al thuisgeleverd voor 24 euro, via ebay, en deze zijn ondanks hun chinese afkomst en speelgoedgehalte toch een van de betrouwbaarste heli's in het 3kanaals segment, als je hierin wilt blijven toch.

Ik heb zelf een Syma S-006 Alloy Shark, Mooi ding, niet kapot te krijgen (heeft een val van 20 meter overleeft :D)

nee ik heb alleen een trim voor het ronddraaien.
dit is pas sinds vorige week.
hoe bind ik dat dan opnieuw?

zender geopend enzo, maar volgens mij helpt het niet echt, want hij blijft ook draaien als de zender uitstaat, dus weet iemand dan hoe ik hem opnieuw moet binden?

omdat er een kans is dat het WEL gaat en het zo kan helpen.

werkt de heli ondertussen al terug?

ik heb ook een 3ch gehad waarbij er blijkbaar niet genoeg vermogen in de motor zat om de heli omhoog te halen, daarna een nieuwe zender gekregen en toen ging het weer wel, misschien helpt een nieuwe zender bij jou ook?

ik geef maar hints om je te helpen hé...

Back