Staartservo wordt warm!!!!

Ik ben een heli aan het opbouwen en programmeren.(Thunder Tiger Cobra)
Als gyro zit er een Align GP 750 op en als staartservo een Ace RC C0915.
Ik weet dat deze servo een analoge servo is dus heb met het doorlopen van de Align gyro met het set knopje AS gekozen en heb de frequentie op 1520.
Als ik nu een lipo aan de ESC hang wordt de ESC warm en de staartservo ook, dus de frequentie is te hoog heb deze na 760 gezet maar de staartservo wordt nog warm,dus ben bezig om deze servo te verbranden!!! dus gauw lipo erweer afgekoppeld.
Wat doe ik verkeerd....... of is een Align Gyro alleen geschikt met een Align staartservo????

Ik kan me al erg vergissen natuurlijk, maar volgens mij is 760 juist een hogere frequentie dan 1520. En een analoge servo zou gewoon 1520 aan moeten kunnen.... altijd, als je het mij vraagt.

is die servo nog wel goed?

Ik heb een keer gehad dat ik een servo vernaggeld had zonder het te weten, en als ik die aansloot werd alles warm.

Ik zou zeggen, test eerst die servo maar eens.

Daarna rijst de vraag hoe die servo kapot gegaan is, en daarvoor zul je denk ik even moeten checken wat voor spanning je BEC afgeeft.

Groet, Bert

Ja klopt wat je zegt Bert :):):)
Ik heb de gyrostekkertjes ff uit de ontvanger gekoppeld en de staartservo rechtstreeks in kanaal 4 van de ontvanger gezet om de servo te testen, deze werkt prima!!!
Daarna de stekertjes weer in de ontvanger geplugt.
Heb de gyro net op 1520 frequentie gezet en de servo wordt niet meer warm!!!
Sorry mijn fout :Fade-color:Fade-color:Fade-color...........

Bedankt voor de hulp:p:p

1520 is niet de frequentie het is de middenpulslengte in microseconde.
De servo krijgt op een bepaalde frequentie de gewenste positie doorgegeven. Dus bijvoorbeeld 200Hz wil zeggen dat de servo 200 keer per seconde een update van de gewenste positie krijgt. Analoge servos zijn 50Hz, digitale servos tussen de 50 en 560Hz afhankelijk van merk/type/toepassing.

Wat jij deed door hem op 760us in te stellen (terwijl het een 1520us servo is) geef je aan dat de servo compleet 1 kant op moet draaien en kan het zijn dat hij dan dus tegen zijn aanslag loopt en met een kortsluitstroom op de motor warm loopt en dus ook je bec opwarmt.

Meer over servo's

• Modelbouw FAQ's - MBF
    -> [FAQ] RC Techniek en elektronica
    -> Welke zender? Welke ontvanger? Welke servo's?

• The Script Asylum
    -> RC calculations
    full

-> Other tools (tab)
    -> How R/C Radios Work

(zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items, toevoegen aan favorieten?)

full
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Even de manual bekeken:
1: je hebt de instelling "1520/760" die moet op 1520 uS. De meeste servo's hebben trouwens 1500 uS als neutrale stand, maar daar voorziet deze gyro dus niet in...
2: De instelling "DS/AS"deze moet op AS. Analog servo, daarmee wordt wellicht de frequentie op 50Hz gezet, oftewel een puls rate van 20mS.

Steven

Back