Stabiele onroad auto (info gevraagd)

Ik heb een vraag. Ik heb 2 onroad auto's op dit moment. De TT-01 en de RS4 Nitro van Hpi.

De TT-01 is leuk voor korte stukjes en speedruns, maar eigenlijk zoek ik een auto die kwa robuustheid en grip net zo stabiel is als mij RS4 zodat ik ook op een baan kan rijden. Mijn TT-01 is geupgrade zover het kon, maar als ik op 2s rij en te veel gas geef, slingert dat ding al alle kanten op. Met een 3s maakt deze meteen een pirouetje. Mijn RS4 blijft met 80/90 km/u nog steeds stabiel.

Zou ik met een TA-05 in de buurt komen van een RS4 kwa stabiliteit?

ik denk dat als je eens andere bandjes zou proberen je ook al zou verschieten wat dat kan doen met een tt01.op 2s haalt mijn tt01 63km/h op de gps en rijd zeer stabiel.
heb dan ook heel lang bezig geweest met afstellen en proberen van veren.
nu is het wel zo dat je van een tt01 niet moet verwachten dat hij even goede rijeigenschappen heeft dan een ta05 ofzo maar op zich zijn dit geen slechte auto'tjes in mijn ogen.ben van de mijne nog altijd meer dan tevreden .zowel op circuit als op asfalt.

Zet eens wat spec's van de RS4 neer.
ESC, banden accu,motor e.d.
Dit ook van de TT01.
Heb je op de TT01 de toe-in blokken achter zitten en heb je hem voor wat uitspoor gegeven?
Dit zijn 2 dingen die de TT01 stabieler maken.
Ook de wielbasis is erg belangrijk.
Deze is voor de TT01 ook instelbaar door andere of omgedraaide draagarmen.

mvg Roy

De RS4 is inderdaad Nitro, maar de banden die ik gebruik zijn het zelfde. Gewoon Conrad onroad banden. Inmiddels heb ik ook een TA-05 van een forumlid overgekocht. Ik hoop deze vandaag binnen te krijgen.

De TT-01 blijft een geweldige bak. Lekker simpel!

De TT01 is prima te gebruiken voor de Dutch Tamiya Challenge mocht je een keer wedstrijden willen rijden.
Lees wel ffies de regelementen door want niet alle optie/hop-up parts mogen er op zitten tijdens deze wedstrijden.

mvg Roy

Hoi Roy,

Ik heb geen intentie om wedstrijden te doen. Ik vond het gewoon geweldig om heel suf op straat heen en weer te racen met ongelooflijke snelheden :D

Back