Stabilisatie Tamiya Lunchbox

• Topicstarter Topicstarter Emporio
  • Startdatum Startdatum
E

Emporio

Guest
Beste Forumleden,

wie kan mij vertellen of er een stabilisatieset bestaat voor de TamiyaLunchbox.
Zo ja, welke is dit?

Bij voorbaat dank!

Volgens mij niet, in de tijd dat de lunchbox uit kwam was stabilisatie niet echt een probleem voor mensen met een RC auto... En de techniek ook nog niet zo hoogstaand...

Emporio zei:
Beste Forumleden,

wie kan mij vertellen of er een stabilisatieset bestaat voor de TamiyaLunchbox.
Zo ja, welke is dit?

Bij voorbaat dank!

Ik heb hem vanavond zien rijden, ik denk niet dat een stabi dat onstabiele rij gedrag gaat oplossen, t'is een fun auto en geen snelheidsmonster, en wil alleen maar omvallen in de bochten, gewoon van genieten, en wil je sneller moet je denk ik toch aan een andere auto gaan denken, ondanks dat de look goed is van de Box.

Hahaha, was wel leuk Coos. Het is een onwijs lompe kar. Je krijgt waar je voor betaald. Lekker rijden en weinig eisen aan het bakkie stellen. Ik beleef er wel veel plezier aan.

Msh

Ten eerste bedankt voor jullie reacties.

Ik begrijp dat een Lunchbox een FUNCAR is, maar ik heb de auto al voorzien van
Tamiya C.V.A shocks en een Tamiya DYNATECH 01R motor.

Om de auto verder te tunen, leek het me grappig om de auto voorzien van
stabilisatie stangen. Maar als deze er niet zijn......

als je er bredere banden onderzet valt hij denk ik ook minder snel om, of minder hoge banden? Probeer er is road banden onder te zetten, of rally block tires, voor de gein, voglens my ziet dat er wel vet uit en verbeterd de handeling ook. Ik denk dus of lager maken of breder, meer kan je er dnek ik niet aan done? :p

mattijn

Mattijn zei:
als je er bredere banden onderzet valt hij denk ik ook minder snel om, of minder hoge banden? Probeer er is road banden onder te zetten, of rally block tires, voor de gein, voglens my ziet dat er wel vet uit en verbeterd de handeling ook. Ik denk dus of lager maken of breder, meer kan je er dnek ik niet aan done? :p

mattijn

Ik heb de gele velgen vervangen voor chrome (pumpkin ltd), dus dan zou ik daar onroad banden
op moeten zetten. Enig idee welke hier op passen?

Ik denk namelijk dat de auto te laag word, als ik de origenele banden ga vervangen
met (platte) onroad banden.

@emporio, mischien kan je van een ander type auto een stabie setje over zetten op je lunchbox monteren, met een beetje handigheid.

Zit hier misschien iets tussen?

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTE6MDAwMC4wMTIzLjUyYjM3Yjk4Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yNzMyMjEyMjI3====?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&p_selected_area=%24ROOT&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=stabilisator&r3_matn=&insert_kz=&area_s_url=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=10

Mattijn zei:

mattijn

Beste Mattijn,

heb je enig idee welke onroad banden op de Lunchbox passen?

Ik neem aan dat je de velgmeenemers eraf kan halen en vervangen met andere, dus in princiepe passen alle onroad banden er op, als de hex [velgmeenemer] niet al hetzelfde is :P

Mattijn zei:
Ik neem aan dat je de velgmeenemers eraf kan halen en vervangen met andere, dus in princiepe passen alle onroad banden er op, als de hex [velgmeenemer] niet al hetzelfde is :P

Ik wil juist dezelfde (passende) velgen houden, maar voorzien van onroad banden. De vraag is dus;
welke onroad banden passen er op de lunchbox velgen...

ik denk dat dit helaas niet mogelijk zal zijn. De originele banden zullen waarschijnlijk groter zijn dan normale onroad bandjes.

Back