Stabilisator keuze voor de Kyosho V-One S3?

Hey all,

Ik heb na het opruimen van de zolder mijn Kyosho afgestoft, te koop gezet en eigenlijk vlak er na door Mark alweer enthousiast geworden en ben er weer mee aan het rijden :D

Nu heb ik mezelf voorgenomen een KWC race mee te rijden en heb al wat tips gehad.

Nu heb ik een vraag over de stabilisator setjes.
Voor kun je kiezen vooor de hard of soft en achter de keuze tussen 1.3 en 1.4 mm. Nu begreep ik uit andere topics dat het met stabilisatoren beter insturen is en dat het voordeel wel bewezen is..... maar welke moet je kiezen?

iemand ervaring ermee of een tip?

Grtzz Rico

thnx voor de link....zeer uitgebreid uitgelegd, hebben we wat leesvoer voor vanavond :D

Misschien volg ik je raad wel op om ze beide te bestellen....die paar tientjes zullen me ook de nek niet kosten inderdaad haha

Wij hebben ons als team met een totaal standaard enkele V-one-SR tegenover 17 andere teams alle met 2 vol getunde Kyosho's de finale in gereden. Het was dat mijn teammaat iets meer problemen had met het op gang houden van de motor want we waren 9e geworden maar hadden rond de 5e of 6e kunnen finishen.

De auto rijdt prima zonder de stabi's.

Mooi resultaat! Dan heb je wel de nodige skills :D
Gaaf te horen dat de auto standaard al goed reed!

ik sta volledig aan het begin, geen skills en een standaard uitvoering. Ik heb wel de 2e diff er op (standaard is 1) en snellere tandwielen zijn besteld, die gaan er zeker op. De stabi's leken me een mooie aanvulling om een deel van de skills die ik mis te compenseren :P

Nou Roelof je hebt wel vrij snel de tandwiel verhouding aangepast ;) Dat is overigens ook wat ik ook aan Ricardo heb verteld.
Maar inderdaad kun je met een standaard auto meekomen, maar Roelof kan wel een beetje sturen dus dat is ook een groot voordeel :D

M.v.g. Mark

Wij hadden inderdaad ook de snellere tandwielen gestoken, dat moet je wel. Een 22 of 23 op de 2e versnelling. Wat je met een stabi merkt is dat als je te hard door een bocht wilde de auto te ver ging overhellen en anders ging sturen, maar als je daar eenmaal het gevoel in had stuurde hij gewoon lekker.
Zonder stabi heb je eenmaal meer grip en kan je wat harder door de bocht en wij zijn alle 2 ervaren rijders die krap de lijnen kunnen rijden en de snelheid in de auto houden. Sommige duitsers waren best gefrustreerd dat een stock auto net zo snel ging. Zelfs de duitse organisator van Kyosho was verbaasd en tevreden over onze prestaties. De S3 is bijna identiek aan de SR dus verwacht ik niets anders.

Voor de starre as is veel gebruikt en rijdt prima een diff zal het echt niet beter maken.

Die had ik er al op gezet, in het begin ooit een tip gekregen erover dat dat meer grip zou geven en er toen de 2e diff in gebouwd, ook omdat ik zin had om wat te sleutelen haha.. geen voordeel dus.....ook geen nadeel hoop ik? Anders herstel ik em misshien weer hehe :D

Met een starre as is inderdaad prima te rijden maar ik vind dan wel dat je banden wat harder slijten.

M.v.g. Mark

Heb beide stabi's gisteren besteld :D samen met de snelle tandwielen en een paar setjes foam banden...

Vandaag lid geworden in Gouda en voor het eerst met de auto een circuit opgegaan.....

Sja..........wat moet ik zeggen :D
Gaan nog een hoop uurtjes in zitten voor ik een beetje deftig de baan over kan en voor ik behoefte ga krijgen aan verbeteringen etc haha

Was wel erg geslaagd en heb me super vermaakt.....wel iets te lui geweest met de voorbereiding..... ik had al eerder deze week een losse uitlaat. Opnieuw vast gedraaid maar geen loctite erbij gedaan...na 3 tankjes verloor ik een boutje die ik niet 123 beschikbaar had......

Nu de komende tijd uurtjes maken op de baan zodat ik het gas er wat meer op kan gooien want nu betekend veel gas gewoon de bocht niet halen haha :D

De boutjes vast draaien met loctite heeft daar geen zin. De motor en uitlaatbocht worden daarvoor veel te warm. Wij doen wat langere boutjes erin en dan met 1 of 2 moertjes(borg) de bocht zo vast zetten.

M.v.g. Mark

Back