Stabilo Calmato ep 1400

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag over de Calmato ep 1400. Ik heb het stabilo gemonteerd en nu is er in de richting van de staart aan de onderzijde een toenemende speling tot 1- 1,5 mm te zien tussen de sleuf in de romp en het stabilo. Aan de bovenzijde sluit het stabilo mooi aan op de romp.

Is dit erg en zo ja, wat kan ik hier nog aan doen. Ik heb overigens het hele stabilo niet gelijmd m.u.v. de gleuf aan de kopse kant. Zo staat het ook in de handleiding. Verder is het geborgd met een lange tapschroef. Dit is toch voldoende of niet? Als het hele vlak toch gelijmd zou moeten worden, hoe haal ik dan handig de folie op het lijmvlak weg?

Alvast bedankt!

De folie haal ik altijd weg, gaat later meestal loszitten.

Dit doe ik door eerst het stabilo pas te maken, en dan met pen aftekenen en de folie met mesje voorzichtig verwijderen.

Je kan het ook met de punt van een soldeerbout doen, minder kans om het hout te beschadigen.

De bevestiging met de houtschroeven werkt prima, wel voorboren.

succes, Rido

ik zou de gleuf pas maken met balsa ( heb ik ook gedaan ) en zo was de speling weg
en ik heb zelfs de stabilo niet gelijmd, kwam vast met de vijs .

simendewulf zei:
ik zou de gleuf pas maken met balsa ( heb ik ook gedaan ) en zo was de speling weg
en ik heb zelfs de stabilo niet gelijmd, kwam vast met de vijs .

OK, bedankt wat bedoel je met vijs.? (bedoel je daarmee de schroef?)

groet

ja, schroef is vijs in belgie.... (wie dat ook verzonnen heeft :))

Je kan de uitsparing inderdaad het beste opvullen met hout of met epoxy vermengd met micro baloons oid.

Oi Mark,

Zo dicht bij de Belse grens, en toch vragen naar een vijs? :D
Een vijs draai je vast(of los) met een tournevis.
En als je straks groewte vliiegers bouwt kom je best af naar het vliegplein met een remorque.
Met elektro heb je geen last van lekke brandstofdarmpkes.
En met vijzen in de vleugels hedde geen rekken nodig.

Maarreh, kistje vliegt goed he? :wink:

groeten,
Frank

Back