Stabilo en kielvlak verlijmen

Ik heb al tweemaal het kielvlak van m'n longshot los gevlogen bij de landing.Telkens opschuren, uitlijnen, cyano er langs laten lopen,, kicker erop en terug vliegen.

Zetten jullie je kielvlak (onderkant steekt ver naar onder uit en rakt altijd bij een landing in bijv. gras) ook gewoon vast met cyano en kicker of gebruiken jullie iets anders.

Ik ga er wel van uit dat ik het veel steviger kan maken met epoxy en matjes maar helemaal aan de tail gewicht erbij gaat zich waarschijnlijk vertalen in veel neusgewicht? En dat - als ik dan toch eens wat harder neerkom, dan meteen het (fragiele) kielvlak zelf beschadig ipv de ijmverbinding die relatief snel terug te maken?

Benieuwd hoe jullie dat aanpakken. Kielvlak is glasvezel met epoxy, tailboom carbon...

Hoi bart!

Ik zet hem na netjes uitlijnen vast met een beetje ca, en daarna knip ik uit 25 grams glas vezel vier strookjes van ongeveer 8 a 10 mm breed onder 45 graden.

Die leg je een voor een op de overgang staartbuis- kielvlak en dan laat je er een druppel dunne ca op vallen
Over het algemeen zorgt de druppel er voor dat hij meteen mooi aan gaat leggen.
Hou een spelt bij de hand om te corrigeren als nodig (beetje aanduwen)

a337f5954bba7fdffa8f11c25216f14a.jpg

Beetje lastig te zien maar zo dus

Laatst bewerkt door een moderator:
CA moet bij goede passing genoeg zijn. Alle toevoegingen zorgen voor gewicht in de staart dus lood op de neus. In een ideale wereld vang je je dlg altijd, en blijft het heel. Helaas is de praktijk heel anders, ook bij mij.

Hoe zit je kielvlak verbonden aan de staartboom? Ja, met CA dat weet ik, maar ik bedoel constructief gezien.
Is de staartboom gespleten in de vorm van het kielvlak? Of zit het anders?
Foto?

Back