Stadskanaal LB

FOX35

PH-SAM
dus voor de duidelijkheid:
- Recordcup (1,5cc betrouwbaarheidsrace) en Tupkercup (eenvoudig stunt)
- liefst 10 uur aanwezig, 11 uur aanvang
- iedereen welkom
- voor kampeerders: het clubhuis is toegankelijk, ik heb de sleutel
- ik kom vrijdag na het werk (18.00-18.30) kijken en anders na het eten weer (19.30-20.00)
- er ligt gras, dus wat willen we nog meer?
Tot vrijdag voor de kampeerders en zaterdag voor de rest, PP

Jawel, thuisblijvers, jullie hadden geen gelijk.

In tegenspraak met de weerberichten een zonovergoten dag.

Om de traditie te verankeren, hebben we op de vooravond de standaard StaKa Chinees bezocht , zo dat het evenement op goede basis kon plaatsvinden. Het is ver van mij om een volledig verslag te schrijven, daarom alleen dit summiere commentaar.

PP heeft weer voor een perfect evenement gezorgd, dat eigenlijk een grote opkomst verdient. We hadden dit jaar het gehele veld ter beschikking, zo dat de turbulentie achter bomen en zo minimaal was. Verrassend was de deelname van vier Record Trainers.
Het is misschien leuk om met die dingen in de toekomst meer te doen dan de vliegtijd-wedstrijd.

Dank, PP, voor een voortreffelijke vliegdag!

Aan het begin van de wedstrijd, waarin we ook de Tupker-cup vlogen, hebben we natuurlijk het heengaan van Paul vorig jaar herdacht. Ook moet hij, zoals Henk opmerkte, glimlachend op ons hebben neergekeken, niet alleen omdat we zoveel lol hadden tijdens de Record-cup met onze Webraatjes, maar ook omdat er in de Record-cup, naast 4 Suls Record Trainers ook 3 VT Air Racers meevlogen, die door Paul ontworpen en (ik geloof in 1968) in de VT gepubliceerd werden. In het winderige weer bleken het ideale Record-racers.

Druk was het niet, maar gezellig zeker, en druk genoeg om voldoende tijdwaarnemers te hebben. Bruno had aangeboden om de Tupker-stuntwedstrijd te jureren. Gerben was geweldig in vorm met zijn Super-Suppi. De Mini-Suppi van mezelf en de Akrobat van Henk (beide ontwerpen van Paul voor de Webra Record) konden de grond helaas niet missen. Henk vond het niet sportief dan maar zijn nieuwe wedstrijdstunter met Metkemeijer motor in te zetten, al had hij daar eerder op de morgen wel mee gevlogen (ik denk dat het bestellingen gaat regenen bij Rob), dus hij moest opgeven. Ik had nog een SIG Akromaster met een OS10. Ondanks dat ik de 10 punten bonus voor een Tupkerontwerp moest missen was de 60% bonus voor een model van Mini-Suppi grootte wel genoeg om Gerben te verslaan. Hij kreeg slechts 20% bonus voor zijn Supersup.

In de Record-cup werd goed gevlogen. Hoewel Tom (piloot) en Gerben (pitman) laatste werden in de officiele eerste serie, werden Gerben (piloot) en Tom (pitman) eerste! Omdat we nog genoeg tijd hadden voor een tweede serie vlogen we die ook. Daarin werd Henk (piloot) en Bruno (pitman) met de VT air-racer eerste dank zij twee vluchten van elk bijna 4 minuten vluchttijd in 5 minuten. Nogmaals een geweldige dag waarin we dankzij de wedstrijden toch iets 'serieus' te doen hadden. Na de tweede serie hadden we het overigens echt wel gehad.

Alle deelnemers (behalve de al genoemde heren ook John Klok, die met mij als pitman 3e in de eerste serie werd en 2e in de 2e serie, en John Steffers die, weer met mij als pitman 2e in de 1e serie werd, maar er voor koos niet in de 2e serie mee te doen, vandaar dat ik het met Henk probeerde maar helaas het model bij het lanceren na 2:24 kapot gooide ...) ontzettend bedankt voor de gezellige dag, en Jan Willem Roest voor het tijdopnemen!

Laatst bewerkt:
Back