Staggerwing van fms

Ik ben van plan om morgen te gaan vliegen maar mijn vliegtuig vliegt op 11.1V 2200mah 25c battery maar ik heb nog een battery die op 11.1V 3300mah 25c vliegt zou ik die ook niet kunnen proberen ik denk zelf dat hij te sterk is .

Graag jullie mening,

Jelle

Dat is geen probleem als hij maar in je toestel past
En even je zwaartepunt in de gaten houd
Omdat de accu wat zwaarder in gewicht is

Veel vliegplezier

Wij gaan er morgen ook op uit

Facebook rc-pilote

3300 Mah

Hoi Jelle .

Ik lees net je bericht.
Met de 3300 Mah kun je gewoon langer vliegen, deze accu kan meer vermogen laden, wat betekent dat de vliegtijd langer wordt dan met de 2200 Mah accu.

That's it.

Hoi Jelle .

Ik lees net je bericht.
Met de 3300 Mah kun je gewoon langer vliegen, deze accu kan meer vermogen laden, wat betekent dat de vliegtijd langer wordt dan met de 2200 Mah accu.

That's it.

Volgens mij heb je het over meer capaciteit.
Je kan er meer instoppen en dus ook uithalen.
Net zoiets als een klein tasje, en een grotere tas.

zolang je maar geen S4 gebruikt :) dan gaat je voltage omhoog en dat kan wel schadelijk zijn

Nope, verkeerde aanname (en nu komt Ron normaal op de proppen met een heleboel formules en data......)

Het is voornamelijk de Stroomsterkte die schadelijk is, niet de spanning.....

Stevo

Nope, verkeerde aanname (en nu komt Ron normaal op de proppen met een heleboel formules en data......)
Heb jij voorspellende gaven :mrgreen:? Inderdaad, zie mijn onderschrift :) Echter, aangezien hogere spanning hier tot hogere stroom leidt ... Bij overgang van 3s naar 4s, spanning stijgt met factor 4/3 = 1,33, wil de stroom stijgen met factor (4/3)2 = 1,7.
... Met de 3300 Mah kun je gewoon langer vliegen, deze accu kan meer vermogen laden ...
Niet meer vermogen laden, maar meer lading (aantal elektronen), daardoor meer energie. Hetzelfde effect als een grotere benzinetank. Enige verschil is dat een benzinetank zwaarder wordt als je hem laadt, accu blijft even zwaar, ongeacht de ladingstoestand.
... wat betekent dat de vliegtijd langer wordt dan met de 2200 Mah accu.
Correct :)

Laatst bewerkt:
Hoi Jelle.
Mag ik vragen: hoe bevalt de Staggerwing?
Het is toch feitelijk hetzelfde model als die van E-flite?
Hoor graag van je hoe het toestel jouw bevalt en hoe het vlieggedrag is.
Vr Gr D

Back