Staka en Winner Cup juiste data 24/6 en 19/8 en verder nieuws

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 11 apr 2017.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Sorry voor eventuele verwarring. Ik moet tijdens de vliegersvergadering in januari data noemen. Omdat dan nog niet helemaal duidelijk is of dat wat de wedstrijdkalender én de agenda van de club in Stadskanaal kan benadruk ik dan altijd dat dit voorlopige data zijn. De juiste data zijn dus 24 juni en 19 augustus.

    Mijn bedoeling is dat op beide dagen zowel de Record cup als de Winner cup zal worden gevlogen. De Record cup is als vanouds. De Winner cup is (in ieder geval voor de eerste keer) exact hetzelfde als de Record cup, met dien verstande dat als motor een 2,5cc diesel met glijlagers moet worden gebruikt. Dus (in ieder geval voor de eerste keer!) geen glowmotor, geen kleinere motor: het moet een motor zijn die de fabrikant als (bijna) 2,5cc aanmerkt (2,47cc is goed, 2,2 cc is te klein), geen kogellagers in de motor, en net als bij de Recordcup: 10cc tank (dat betekent lekker veel pitstops), lijnlengte 12,5-13,5 meter (dan hebben we wat snelheid en lijntrek) en modelontwerp vrij. Dit kan betekenen dat er te weinig tijd is om zowel een pitmancup als een pilootcup te houden. Ik vind dat het voornamelijk een pitman sport is, dus we vliegen in principe voor beide cups alleen een pitmancup. Als er voldoende tijd mocht zijn kunnen er ook pilootcups worden gevolgen.

    Het kan zijn dat ik zelf niet in staat zal zijn om beide wedstrijden bij te wonen. Jan Willen Roest heeft mij verzekerd dat hij dan, mogelijk met behulp van Klaas, de honeurs zal waarnemen en de wedstrijden zal laten doorgaan. De reden hiervan zijn ingrijpende ontwikkelingen in mijn persoonlijke bestaan. Ik heb Gretha ten huwelijk gevraagd en we gaan op 15 september trouwen. Haar huis wordt 12 juni verkocht en wij betrekken samen een ander huis in Ruinerwold op 16 juni. Door de voorbereidingen en klussen heb ik mijn weekenden in juni en augustus wel nodig. Als het kan zal ik er bij zijn, maar het kan zijn dat het niet lukt.

    Door de verhuizing naar Ruinerwold is ook even de vraag hoe het met de Staka zal verlopen na 2017. Het kan zijn dat ik lid blijf in Stadskanaal en de wedstrijden daar blijf organiseren. Misschien willen Jan Willen en Klaas het ook wel overnemen. Ook is de mogelijkheid om de Staka's ergens anders te gaan organiseren, in de omgeving van Ruinerwold (toch weer een uur minder rijden) of misschien ook wel meer in het midden van het land, wellicht toch in Almere, al begreep ik dat dit gevoelig kan liggen. We zullen het zien. De laatste mogelijkheid is natuurlijk dat we na ruim 10 jaar Staka's de Recordjes maar eens rust moeten geven ...

    Een gevolg van het kleiner gaan wonen in Ruinerwold, het huis in Stadskanaal zal hopelijk in de loop van het jaar na die verhuizing worden verkocht, is dat ik van een hele hoop verzamelde hobbyspullen afstand zal moeten doen. Dit betekent dat ik een hoop modellen, motoren en bouwdozen zal gaan proberen te slijten. Het LB- en dieselspul zal ik nauwelijks ergens anders kunnen slijten dan op LB-bijeenkomsten (Staka, Almere en De Peel). Als jullie ergens op zitten te azen, laat maar weten. Op voorhand laat ik alvast weten dat ik mijn originele Olivers zal behouden.
     
  2. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Hoi PP en Gretha,

    Gefeliciteerd met deze ingrijpende ontwikkeling. Wie had dat kunnen denken PP gaat trouwen. Als je afstand doet van je verzamelingen dan zit het wel diep. Ik hoop dat jullie een mooie dag hebben op 15 september. Wij wensen jullie alvast veel geluk en voorspoed.

    Groet Robert-Jan en Mieke.

    PS. Ik heb een inmiddels een garage naast mijn auto past daar nog meer in ;)
     
  3. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    PP, je hebt een Email van mij.
     
  4. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.229
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi PP,
    Gefeliciteerd met de nieuwe draai in je leven! Tja, dan heb je even wat minder tijd voor de hobby. Ik ben blij dat Klaas en Jan Willem voor de voortgang van de Staka zullen zorgen. Ik heb voor de Winner cup een AM 25 op de kop getikt, die schroef ik op de Wesp trainer. Nu alleen nog een 10cc tankje solderen!
    De Staka in Almere organiseren zie ik niet als haalbaar.
    En eh, kom je bij de verhuizing nog een stel Bugaboo vleugels tegen?
    groeten,
    Henk
     
  5. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.229
    Locatie:
    Amersfoort
    Hier is ie dan, mijn openingszet in de Winner cup! Let op het ielige tankje... Ben benieuwd hoe lang de AM daar op draait.
    [​IMG]
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    @ PP: Hoera voor jullie!

    @henk: En dat mag ik dan zeker gaan starten?:eek:;)
     
  7. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.229
    Locatie:
    Amersfoort
    Weet je verzekerd van een plaats in een oude en voorname Engelse traditie....
     
    classicracer vindt dit leuk.
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    A2>F2?;)
    Dat zal afhangen van de hoeveelheid brandstof die daadwerkelijk IN de motor belandt...:D
    Tradition?? This is how we always did it! By all means...:worship:
    Ik zal de startvinger vast uit zijn winterslaap halen.:yes:
     
  9. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Hoe vervelend ook, ik moet hier toch iets aangeven:
    Op 24 juni ben ik niet beschikbaar. Mijn toezegging om (mede) zorg te dragen voor de organisatie stoelde op de veronderstelling dat de eerst genoemde data gehandhaafd zouden kunnen worden maar nu wordt het mij duidelijk dat dit niet het geval is.

    Voor alle duidelijkheid: voor de organisatie op 24 juni 2017 kan ik geen enkele verantwoordelijkheid dragen.
    Of ik voor 19 augustus mede-organisator zal zijn hangt van de verdere communicatie met PP af, maar deze verloopt door genoemde en andere omstandigheden zeer langzaam.

    Groet,
    JW
     

Deel Deze Pagina