Ik merk dat mijn mailtje de meesten niet heeft bereikt.
Dan ook nog maar even hier.
Op zondag 25 september, aanvang 13:00 uur (inrichten terrein en briefing 11:30-12:00) is er sinds lange tijd weer een Webra Cup.
Het evenement vindt plaats op het terrein van de MCH te Huizen (NH)
Bedenker van het concept (en tot nu toe altijd wedstrijdleider) Pieter Paul @FOX35 zal zijn best doen om, de dag tevoren net terug van vakantie, aanwezig te zijn. Mocht dat niet lukken dan zal ik het (part time, ik wil ook meevliegen) doen.
PP had een complete velduitrusting, waarmee de cirkel kon worden uitgezet.
Die heb ik niet, dus we zullen wat moeten improviseren.
Opzet van het evenement:
Twee modellen (Plankrompmodel aanbevolen, maar géén type voorgeschreven, keuze geheel vrij) zijn tegelijk in de lucht, in dezelfde cirkel.
Eventueel inhalen gebeurt bovenlangs, daarvoor moet je dus WEL kunnen sturen terwijl je het handvat over het hoofd van de andere piloot tilt.
Een heat duurt 5 minuten ( breng vooral je stopwatch(s) mee) en wat dan telt is het aantal seconden dat het model daarvan in de lucht is geweest.
Motoren: Webra Record met een tank van maximaal 10cc inhoud. Groter mag wel, maar per tankbeurt mag er dan toch maar 10cc in. Je kunt daarvoor (injectie)spuitjes van 10cc meebrengen, die je gevuld klaar legt.
Modellen zijn vrij, meestal plankromptrainers, maar hoeft niet.
Lijnlengte van 12,5 tot 13,5 m ( dit om niet de andere pitman voor het hoofd te vliegen).
Piloten mogen daarom ook niet buiten de pilotencirkel komen (veiligheid pitlieden en andere omstanders).
Desalniettegenstaandetemin dragen de pitlieden verplicht een helm:
Het gras zou heel kort zijn, dus zijn -in tegenstelling tot het plaatje hierboven- grondstarts mogelijk.
De pitstop(s): de meeste 1,5 cc modllen hebben een zeer korte uitloop (vaker een salto voorover in het gras), dus de pitman moet dan naar het model toe. Dat moet OM de cirkel heen en slechts in wandeltempo (dus NIET rennen).
Je kunt meedoen aan het piloot- en/of het pitmanklassement.
Heb je geen pitman, dan 'leen' je er een, wil je later -met jouw model- ook als pitman aan de slag, dan leen je een piloot. Makkelijker kunnen we het niet maken.
We gaan proberen om iedereen die dat wil, minstens twee keer te laten vliegen, c.q. pitten
Motoren mogen pas draaien vanaf 13:00 uur, ik stel voor dat we vanaf 11:30-12:00 uur het terrein in orde maken ( wie heeft er nog rood/wit afzetlint en (veel) haringen?
Ook een attentiepuntje is dat we niet al onze auto's op het vliegterrein kunnen parkeren. Even pendelen dus met slechts enkele voertuigen.
Bij de ingang is wel een parkeerplaats voor degenen die niet achter het hek komen.
De situatieschets:
Dan ook nog maar even hier.
Op zondag 25 september, aanvang 13:00 uur (inrichten terrein en briefing 11:30-12:00) is er sinds lange tijd weer een Webra Cup.
Het evenement vindt plaats op het terrein van de MCH te Huizen (NH)
Bedenker van het concept (en tot nu toe altijd wedstrijdleider) Pieter Paul @FOX35 zal zijn best doen om, de dag tevoren net terug van vakantie, aanwezig te zijn. Mocht dat niet lukken dan zal ik het (part time, ik wil ook meevliegen) doen.
PP had een complete velduitrusting, waarmee de cirkel kon worden uitgezet.
Die heb ik niet, dus we zullen wat moeten improviseren.
Opzet van het evenement:
Twee modellen (Plankrompmodel aanbevolen, maar géén type voorgeschreven, keuze geheel vrij) zijn tegelijk in de lucht, in dezelfde cirkel.
Eventueel inhalen gebeurt bovenlangs, daarvoor moet je dus WEL kunnen sturen terwijl je het handvat over het hoofd van de andere piloot tilt.
Een heat duurt 5 minuten ( breng vooral je stopwatch(s) mee) en wat dan telt is het aantal seconden dat het model daarvan in de lucht is geweest.
Motoren: Webra Record met een tank van maximaal 10cc inhoud. Groter mag wel, maar per tankbeurt mag er dan toch maar 10cc in. Je kunt daarvoor (injectie)spuitjes van 10cc meebrengen, die je gevuld klaar legt.
Modellen zijn vrij, meestal plankromptrainers, maar hoeft niet.
Lijnlengte van 12,5 tot 13,5 m ( dit om niet de andere pitman voor het hoofd te vliegen).
Piloten mogen daarom ook niet buiten de pilotencirkel komen (veiligheid pitlieden en andere omstanders).
Desalniettegenstaandetemin dragen de pitlieden verplicht een helm:
Het gras zou heel kort zijn, dus zijn -in tegenstelling tot het plaatje hierboven- grondstarts mogelijk.
De pitstop(s): de meeste 1,5 cc modllen hebben een zeer korte uitloop (vaker een salto voorover in het gras), dus de pitman moet dan naar het model toe. Dat moet OM de cirkel heen en slechts in wandeltempo (dus NIET rennen).
Je kunt meedoen aan het piloot- en/of het pitmanklassement.
Heb je geen pitman, dan 'leen' je er een, wil je later -met jouw model- ook als pitman aan de slag, dan leen je een piloot. Makkelijker kunnen we het niet maken.
We gaan proberen om iedereen die dat wil, minstens twee keer te laten vliegen, c.q. pitten
Motoren mogen pas draaien vanaf 13:00 uur, ik stel voor dat we vanaf 11:30-12:00 uur het terrein in orde maken ( wie heeft er nog rood/wit afzetlint en (veel) haringen?
Ook een attentiepuntje is dat we niet al onze auto's op het vliegterrein kunnen parkeren. Even pendelen dus met slechts enkele voertuigen.
Bij de ingang is wel een parkeerplaats voor degenen die niet achter het hek komen.
De situatieschets:
Laatst bewerkt: