stalen romp?

  • Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
ik vroeg me af als autoliefhebber zin er ook boten met een metalen romp

ronnie
 
Jazeker.

Er zijn mensen die rompen en opbouw van messing of compleet aluminium maken.

Is heeeeeeeeel veel werk. En alles wordt wel erg zwaar.Dus minder aan accu's en dat vind ik een nadeel....
 
extreem 8)
Ernstig mooi gemaakt dat. Ik heb minutenlang met open mond zitten te kijken :D
 
Ik weet wel dat schepen geweldig kunnen varen ook al bevatten ze tonnen met staal maar toch vind ik het altijd nog een heel apart idee in m'n achterhoofd dat het toch mogelijk is om zoveel massa te kunnen laten drijven ;)
En inderdaad een zeer mooi afgewerkt marinefregat :)
 
Quote Maarten:
"En inderdaad een zeer mooi afgewerkt marinefregat"

Shame on you! Gaat henen, weent bittere tranen van berouw en zondig niet meer!
Dit is HM kruiser "De Ruyter", een van de twee kruisers die de KM na de oorlog gehad heeft.
Zusterschip was de "Zeven Provincien", die later uitgerust werd met tweeling Tartar SAMs i.p.v. de achterste dubbelloops 20cm toren...
Het pennant-nummer geeft ook aan dat het een kruiser is:
C = Cruiser
D = Destroyer
F = Fregate
"De Ruyter" en "De Zeven Provincien" zijn later verkocht aan een of ander Zuid-Amerikaans schertsland. :cry:
Maar goed, terug :ontopic: :
Schepen uit metaal, ze zijn er in vele soorten en maten.

Op de werkschependag voer het slagschip "Scharnhorst" haar 1e proefvaart sinds vele jaren; Jaco de Jong van Vaargroep Flevoland had het model 'voor een prikkie' overgenomen van iemand die haar gebouwd had uit blik, en er niets meer mee deed wegens ouderdom.
Jaco heeft haar helemaal geschuurd, weer in de epoxy gezet, andere motoren en schroeven onder geplaatst en is nu bezig met de opbouw.
Zwaar? Ja. Maar daardoor wel stabiel, als je de opbouw maar licht houd.
En bij Vaargroep Epe is een sleper in aanbouw van Messing. Ook een tig-jaren-project... Voordeel: die roest niet.

Roel
 
@ Roel:
Ik zit ook niet op het KIM dus vandaar ;)
Die cruiser is zelfs vernoemd naar m'n school! "maritiem instutuut De Ruyter" :p
 
Ooit eens gezien tijdens Modelbeurs in IJsselhallen, Zwolle:
De Smit Nederland in, naar ik meen, volledig ZINK.
ABSOLUTE TOPKLASSE.
De bouwer had maar 1 Probleem:
-Hij was klaar met het "metaalwerk", en was aan verf toe.
Maar als ie hem zou schilderen bedekte hij zijn kunstwerk.
(da's netzoiets als een goudklomp beschilderen)

Gerwin
 
Zelfde verhaal voor een mooi balsa vliegtuig, helemaal glad geschuurd, prachtig prachtig, strijk je er van die zooi overheen, dat dof word na een paar landingen zonder landingsgestel of gaat rimpelen of wat voor ellende meer, oplossing: lekker verven met de kwast, mooi laagje blanke lak erover, en die lak benadrukt de nerf van het balsa ook nog eens een beetje, word er echt heel mooi van, is zoiets niet te doen voor metaal? Metallak :lol: ?

groeten,
Monkey
 
afb4463.jpg

ik ben ook bezig met een metale boot, zink koper messing alleen de mast enzo zijn van hout omdat dit bij het orgineel ook is
gr chris Ammeraal
 
He Chris,

Gaaf zeg zo'n stalen lelievlet. Heb tot voor een aantal jaren geleden bij de Scouting "De Trappers" uit Hoogezand gezeten en we zeilden daar elk weekend met een vijf-tal lelievletten, genoemd naar Griekse Goden.

Groeten en succes met de verdere bouw.
 
hallo

leon de dulle ook wel bekent door gilbert
die heeft een paar prachtige boten en een duiboot gebouwd uit auto plaat
ik moet wel zeggen auto's uitdeuken was zijn vak
spijtig heb ik er geen foto's van
groeten raf
 
Back
Top