Stampe

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door titobiro, 7 sep 2019.

  1. titobiro

    titobiro

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Purmerend
    Ik heb een stampe ( merk precedent) van 2.10 spanwijdte daarin wil een benzine motor in bouwen. Ik vond een motor rgfc 20 cc past maar omdat deze lawaai maakt met de originele demper word dat een probleem met geluids overlast. Heeft iemand ervaring met dit vliegtuig of een tigermoth. Om dat geluidsprobleem op te lossen.


    Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als lawaai een probleem is, zou ik eerder richting een 30 cc viertakt o.i.d. zoeken. De NGH GF30 schijnt best een goeie motor te zijn en absoluut betaalbaar.
    En viertakten zijn over het algemeen makkelijker op een acceptabel geluidsniveau te krijgen.
     
  3. titobiro

    titobiro

    Lid geworden:
    15 aug 2019
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Purmerend
    Ja dat klopt maar wel wat duurder. Ik zocht naar een oplossing voor de 20 cc tweetakt. Maar inderdaad is een 4 takt beter


    Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Tsja... ik kan niet in je beurs kijken. Inderdaad duurder, maar niet onbetaalbaar...

    Voor een tweetakt zul je OF zelf iets moeten maken uit spuitbussen, lege blikjes of wat dan ook, en anders kom je al gauw uit in de Zimmermann uitlaten of aanverwantte, en daarmee gaat het prijsverschil met een viertakt ook algauw op. Helemaal als het een custom-made dempertje moet worden.
    Er zijn meer fabrikanten en bedrijven die mooie uitlaatjes maken, maar de kosten zijn allemaal zomaar in de richting van 100~150 euro per demper voor serie-werk.

    Als je zelf wilt maken, kun je materiaal bijvoorbeeld bij Hobby In kopen (bochtstukken, buis, etc) maar zul je wel moeten kunnen hardsolderen.
     

Deel Deze Pagina