Stampede en rustler niet meer aan de praat

ik was net met mijn broer aan het rijden buiten in de sneeuw ik heb een Stampede met flux motor en mijn broer een Rustler vxl en ineens stoppen ze er allebei tegelijk mee.

weet iemand waar het aan kan liggen??

mvg,robert

Euhm..sneeuw mischien?!
Sneeuw is bevroren water..motertje is warm: smeltwater in je electronica?
Zo is er al meer goede electronica gesneuveld.
Ik ga er vanuit dat de baterij niet gewoon leeg is, dat was te makkelijk...toch?
Ik adviseer mooi laten drogen zonder spanning erop, na 2 daagjes voor de verwarming gewoon nog maals proberen.
Jakko

maar dan is het nog wel apart dat ze allebei tegelijk stoppen of niet??

we geven tegelijk gas en ze stoppen tegelijk.

maar we waren pas net aan het rijden(2minuutjes).

mvg,robert

Zijn de Traxxas VXL's niet waterdicht? Brand het lampje (als dat er is) van de snelheidsregelaar en de ontvanger als je deze aanzet?
Dat de auto's allebei tegelijk stoppen doet mij trouwens denken aan een storing ivm de frequentie van de zender.

Als je in de sneeuw wil rijden is het trouwens altijd aan te raden om je auto waterdichtmaken.

Laatst bewerkt door een moderator:
was het een nieuwe of een oude rustler
dat kan je makkelijk zien zit er een dekseltje over de ontvanger of niet?

Meestal kom je er achter dat een auto kapot is (mits in stilstand) als je gas geeft...dus wat dat betreft zou het kunnen dat als je tegelijk gas geeft dat ze er beiden precies tegelijk ermee ophouden..
Jakko

het was een nieuwe Rustler(1 maand oud) hij ging ook niet uit bleef een rood lampje aan en de verlichting bleef ook aan,

uiteindelijk hebben we het stekkertje er uit getrokken van de accu.

mvg,robert

een rood lampje wat zou dat nou betekenen

•SlowBlinkingRed(withLow-VoltageDetectionon): TheVXL-3shasenteredLow-VoltageProtection. When the battery voltage begins to reach the minimum recommended discharge voltage threshold for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to 50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output. The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a low voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully charged battery is connected.

komt zo van de traxxas site het betekent dat je accu leeg is

ik dacht eerst ook dat het met de voltage cut-off te maken had maar kan volgens mij niet in zo'n geval? inmiddels doet mijn auto het gelukkig al weer.

mvg,robert

Hmm had ik bijna gelijk...een lege accu, ik durfde het bijna niet te zeggen.
Mooi dat ze het weer doen. Voorzichtig aan de volgende keer maar. Mischien dat het een ide eis om bij t ehouden hoelang je auto er ongeveer over doet voor de accu leeg raakt. Dan weet je het de keer erop wanneer je dit kunt gaan verwachten. en wat ik altijd doe is reserve accu's meenemen :D soms wel voor 8 wissels.
Jakko

Hee, mooi dat ze het weer doen, maar ik heb even een vraagje.

Hoe reed dat in de sneeuw met de rustler, want ik was aan het rijden in de sneeuw(met rustler vxl) en hij kwam bijna niet vooruit, ik heb ook helemaal afgesleten banden, maar het lijkt mij niet dat hij met andere banden ineens wel met minstens 25 door de sneeuw heen gaat.

Even voor de duidelijkheid, ik kan hem echt kruipend bijhouden zoveel slipten de banden door.

Hee, mooi dat ze het weer doen, maar ik heb even een vraagje.

Hoe reed dat in de sneeuw met de rustler, want ik was aan het rijden in de sneeuw(met rustler vxl) en hij kwam bijna niet vooruit, ik heb ook helemaal afgesleten banden, maar het lijkt mij niet dat hij met andere banden ineens wel met minstens 25 door de sneeuw heen gaat.

Even voor de duidelijkheid, ik kan hem echt kruipend bijhouden zoveel slipten de banden door.

hier hetzelfde met mijn rustler vxl, dan heb ik mijn talon wielen erop gezet en dat ging al stukken beter, even later dan mijn e revo duidelijk te zien dat dit 4x4 was die ging als een speer door de sneeuw, en iedereen die er rond stond was net een sneeuwman haha
dus denk ik dat de grootste oorzaak is dat de rustler enkel op de achterwielen aandrijft

Back