Stampede VXL probleem snelheidsregelaar

• Topicstarter Topicstarter kvd69
  • Startdatum Startdatum
K

kvd69

Guest
Goedemorgen,

op mijn Traxxas Stampede VXL heb ik een probleem met de snelheidsregelaar.

Het is de brushless uitvoering, maar we rijden met 5100 mah NiCad (geen Lipo).

Wanneer we de snelheidsregelaar aanzetten is het lichtje groen , en gaat de Stampede zeer snel. Maar maar heel even...

Na enkele meters al vertraagt de auto aanzienlijk (nog steeds behoorlijk snel, maar niets bijzonder) en knippert het lichtje op de snelheidsregelaar in het rood.

Het groene lichtje veranderd dus is rood knipperlichtje ; en de auto heeft een pak minder power ter beschikking.

Wanneer we de auto dan uitschakelen, en terug aanzetten. Dan is het lichtje op de snelheidsregelaar weer groen.
Maar na enkele meters al springt dat weer op rood knipperlicht.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en hoe ik dit kan verhelpen ?

Alvast bedankt & nog een fijne zondag !

Kurt

Goedemorgen,

op mijn Traxxas Stampede VXL heb ik een probleem met de snelheidsregelaar.

Het is de brushless uitvoering, maar we rijden met 5100 mah NiCad (geen Lipo).

Wanneer we de snelheidsregelaar aanzetten is het lichtje groen , en gaat de Stampede zeer snel. Maar maar heel even...

Na enkele meters al vertraagt de auto aanzienlijk (nog steeds behoorlijk snel, maar niets bijzonder) en knippert het lichtje op de snelheidsregelaar in het rood.

Het groene lichtje veranderd dus is rood knipperlichtje ; en de auto heeft een pak minder power ter beschikking.

Wanneer we de auto dan uitschakelen, en terug aanzetten. Dan is het lichtje op de snelheidsregelaar weer groen.
Maar na enkele meters al springt dat weer op rood knipperlicht.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en hoe ik dit kan verhelpen ?

Alvast bedankt & nog een fijne zondag !

Kurt

hallo Kurt, je Nicd accu pack is aan vervanging toe, reden de spanning van de accu zakt te snel in mekaar, en omdat de voltage limiter erop staat(controleerd de accusspanning ), wordt vaak gebruikt voor Lipo's e.d zodat ze niet "leeg " kan rijden , je kan dit uitschakelen, dmv de ESC .

Simpel druk op het knopje van de ESC en hou deze ingedrukt, groene led gaat uit, na circa 10 sec gaat het ledje weer aan en brandt rood, tevens hoor je een oplopend geluidsignaal, laat nu de knop los, en de voltage limiter is uitgeschakeld...

let wel op dat nu de Nicd volledig leeg kan rijden, en dus kans op beschadiging van de accu, zodoende dat hij onbruikbaar wordt.

suc6

Laatst bewerkt:
denk dat ik de oplossing weet, als het lichtje in het begin groen is staat de regelaar op de lipo cut off mode, dat is als je lipo onder een bepaald voltage komt dat ie dan afslaat, jij moet gewoon de nihm/nicd mode instellen, als het goed is rijd je auto dan wel gewoon normaal, je moet maar even in het boekje kijken hoe je dat moet instellen.

Je regelaar staat inderdaad op lipo cut off.
Als je met een NiMH accu gaat rijden moet je altijd zorgen dat je lampje rood brand.

Wat je moet doen is je regelaar aan zetten en als je lampje groen brand moet je het knopje 10 sec indrukken totdat je een piep toon van hoog naar laag hoort gaan.
Als het goed is brand dan je lampje rood en kan je gewoon rijden met een NiMH.

Bedankt iedereen !

Enneeuh... Ik had zelf niet goed gelezen. Ik rijd met NiMh accu (5100 mah), niet met NiCad.

De accu is nu aan het laden, dus deze namiddag zal ik eens testen.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties. Tof forum hier !

groeten
Kurt

hehe nu heeft ie al drie dezelfde antwoorden :cool:,lezen he jongens:sleepy:,hij rijdt met een nicd:-D

igg suc6

Back