stand bladen van heckrotor Vario benzinetrainer

Mijn vario is klaar voor zijn maiden. De aansturing van de heckrotor heb ik, na vermelding in een ander draadje, gewijzigd door ball-links en lasdoppen te gebruiken ipv de meegeleverde tonnetjes. ik moet nu enkel nog de heckrotor juist instellen maar ik vind handleiding niet echt duidelijk wat betreft de 0-stand van de heckrotor.
Kan iemand me de tussenafstand tussen de tippen van de twee bladen geven als ik ze naast elkaar plooi ? Of kent iemand misschien een betere manier om dit juist in te stellen ?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ron

Ik dacht niet dat deze perfect neutraal staan, de handleiding is heel summier hierover maar als ik het stuurheveltje in een hoek van 90° met de heli zet staan de bladen lichtjes uit elkaar (ca. 2cm). Ik zal zo proberen te vliegen, we zullen vlug weten of we goed zitten of niet :p. Zal jullie na de maiden berichten van de stand van de blaadjes.

Met een goede hh gyro zal dat inderdaad juist zijn. De heck moet met neutrale servo iets corrigeren, de rest regelt de gyro.

Ik heb er geen gyro opstaan. Ik maak gebruik van een HC3-SX van helicommand omdat ik in dt nabije toekomst overschakel op een 4-blad.

Heb gisteren nog gevlogen met mij Benzin Trainer en heb deze staartsetting, zie foto's;

full

en een meting tussen schroef van staartmechaniekhuis en staartrotoraansturing

full

Beide foto's zijn genomen met de staartservo in neutraalstand, ik gebruik een G400 gyro en vlieg alleen in normalmode.

succes,

Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Tom,

Ik heb intussen mijn trainer succesvol gemaidend :p:p. Instelling die ik via mijn HC3 heb geïnstalleerd bleken te kloppen.

Bedankt voor de info !!!

Groetjes,
Ronny

Back