Stand toestel thundercat jet.

Hoi , heb zojuist mijn thundercat toestel, edf 90 op zijn pootjes gezet, hij helt 2 graden naar voor , dus neus staat lager. Is dat Een probleem met opstijgen ? Of landen ? Wat mag het maximaal zijn ?
Ben benieuwd , hopelijk hoef ik niet al te veel aan te passen . Instel hoek van vleugel en stabilo staan nu ook op 2 graden .
Gr rinie
 
Landen zal geen punt zijn maar voor het opstijgen kan het wel een puntje zijn.
Heb ooit een avanti helemaal afgeschreven omdat hij snelheid genoeg had maar niet de lucht in kwam.
Dat wist ik wel want moest af en toe een beetje met hoogte spelen om op te stijgen.
Totdat het op een dag snikheet was en weinig wind.
Stond ook ongeveer op min 2.
Nieuwe gebouwd en op plus 1 gezet toen ging het prima.
Maar heb wel het idee dat het verschilt per kist.
Heb nu een een jr felix en volgens mij staat hij ook iets voorover maar gaat prima.
Voordeel dat je met edf vliegt een turbine is bijna niet te stoppen zeker bij ons op het veld rondom tussen de sloten.
 
Wat arjan zegt. Ik zou mn invalshoek altijd positief houden. 1 graad is t mooist.
Vergeet niet dat, bij een negatieve instelhoek, de stuwdruk van je edf of turbine de neuspoot nog meer in de vering drukt en je invalshoek nog negatiever wordt en de kist helemaal niet of moeilijk los komt. Je moet hem dan lostrekken, vaak met een snaproll als gevolg en dan kun jet wel vergeten.

Dus: neuspoot verlengen of de retract onder het spant monteren ipv er op.
Of je hoofdpoten inkorten.
 
Back
Top