Standaard accu word wel geladen, en nieuwe zwaardere niet. Hoe kan dit?

Zoals de titel het al aangeeft word mijn nieuwe zwaardere E-sky 1800mAh 11.1v accu niet geladen door de standaard E-sky lader die ik de doos zit bij de honeybee king v2. De lader is niet kapot, want de standaard 1000mAh 11.1v die bij de honeybee king v2 zit word wel nogsteeds goed opgeladen.
Hoe komt dit? Nieuwe lader is nog nooit gebruikt, ik wilde deze vanmiddag voor het eerst opladen, dus te ver leeg gevlogen kan ook niet toch?

Moet ik een nieuwe lader kopen voor deze zwaardere accu, of is er iets anders aan de hand?
Wie heeft de oplossing..

Hoe weet je dat deze grote accu niet geladen word?
Volgens mij is alleen de laadtijd bijna 2x zo lang.

Omdat de rode en de groene lichtjes tegelijk knipperen.
Op de lader staat een soort handleiding, en als ze beide knipperen zegt hij het volgende:
"Battery goes wrong." Wat dus inhoud dat hij niet laad.

Het rode lichtje hoort niet te knipperen, dan laad hij, dit zie ik bij de standaard normale 1000mAh accu, daarbij gaat het goed. Maar bij mijn nieuwe blijven ze allebei knipperen, wat dus niet hoort.

Hoe zou dit komen?

Heeft er iemand een goed, niet al te duur alternatief als LI-Po lader, die tevens ook iets sneller oplaad? Hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar wel gewoon iets waar een beginnend helivlieger tevreden mee is, voor een prijs van ongeveer €50,-...

Ps: het liefste zou ik eerst nog mijn nieuwe accu opladen met de oude standaard lader.. Dus advies hierover zou me nogsteeds erg helpen.

Heb je al eens gekeken of de plus en min wel goedom zitten? Werkt die nieuwe accu wel in je heli? Als je dat nog niet geprobeert hebt zou ik eerst een voltmeter gebruiken om te kijken wat de plus en de min is.

De lader zou de accu gewoon moeten accepteren, dus het is voor de hand liggend dat er iets fout is met de aansluiting of met de accu zelf. De lader kijkt namelijk totaal niet naar de capaciteit van de accu, maar alleen naar de spanning. Zoals Michiel B al opgeeft zou je mogen verwachten, dat de laadtijd twee keer zo lang wordt. Meer verschil behoort er niet te zijn.

Je kunt inderdaad alleen met een Voltmeter te weten komen wat er mis is en dat moet je doen vóórdat de accu in de heli wordt aangesloten. Behalve de juiste polariteit kun je ook de spanning van de afzonderlijke cellen meten. Deze moet tussen 3 en 4,2 Volt liggen.

Back