standaard bladen

hallo. ik heb een t rex se , daar zaten 2 setjes bladen bij , houten die ik gemonteerd heb en align carbon met raar plakband op de onderkant .
moet dat plakband eraf ? er zitten uitsparingen onder zo te voelen. de houten doen t goed voor mij . hebben die carbon bladen een heel andere vliegkarakterastiek ? of alleen voor 3d ers ?? mvg ferro

Die plakbandjes laten zitten ;)
De een zweert bij houten bladen, de ander bij carbon.
Het grote voordeel van carbon is iig dat er minder vervorming plaatsvind, dus voor 3D erg geschikt.
Persoonlijk vindt ik carbon lekkerder vliegen, maar dat is dan wel uit ervaring met een Piccolo :oops:
Voor mijn microstar 400 heb ik de carbon-bladen al besteld.

Voor mij waren die meelegeverde standaard houten bladen al in de derde vlucht gesneuveld bij een boomstrike (iets te enthousiast de knuppel neer getrokken waardoor de heli vrij hard neerkwam). Voordeel in deze was dan wel dat alleen de bladen kapot waren en de staartboom onbeschadigd.
Ik vlieg sindsdien met de carbon bladen. Het eerste dat me opviel was dat die bladen veel zwaarder zijn en de Trex lijkt er stabieler van te worden. Het nadraaien bij power-off duurt in ieder geval veel langer.
Als reserve setje heb ik nu nog een set Pro wood liggen. Ik ben nog wel benieuwd hoe die zijn.

Back