Standaard Esky Gyro

Beste mensen

Ik heb een King2 met een standaard Gyro, ook vlieg ik met een DX6I.

Nu vliegt dat best aardig maar na een tijdje gaat het lampje uit op de gyro, eerst niks aan de hand dacht ik. Maar na en tijdje merkte ik dat het allemaal niet meer luisterde naar wat ik wilde. Eerst dacht ik dat het gewoon te koud zou zijn en dat de gyro daardoor niet goed werkte. Maar vanavond ging ik weer even proberen en nu gebeurde het weer, ik zet hem neer bedenk me en toer weer op. Maar nu ging de heli tollen als een gek en stuuren hielp niet, dat kon maar 1 ding betekenen en dat was dat de servo het niet meer deed. En dat klopte ook, daarna heb ik de accu los gegooit en weer overnieuw aangesloten. Nu deed hij het weer normaal maar dit moet toch niet kunnen?

Weet iemand wat dit kan wezen?
Gewoon een *piep* Gyro of is de combinatie met een spectrum zender niet ideaal..

Wel vreemd trouwens dat hij er na een tijdje mee stopt...
Als je problemen zou hebben i.c.m. Spektrum, dan zou hij er tijdens het bindproces (bij aanzetten) al moeite mee moeten hebben volgens mij.
Misschien vlieg je hem dermate leeg dat het voltage naar de ontvanger zo ver zakt (beneden de 3V) dat de ontvanger een soort reset uitvoert.
En vervolgens je gyro niet meer gezien wordt op een of andere manier...

Ik verplaats dit draadje gelijk even naar heli "electronica" zie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel vreemd trouwens dat hij er na een tijdje mee stopt...
Als je problemen zou hebben i.c.m. Spektrum, dan zou hij er tijdens het bindproces (bij aanzetten) al moeite mee moeten hebben volgens mij.
Misschien vlieg je hem dermate leeg dat het voltage naar de ontvanger zo ver zakt (beneden de 3V) dat de ontvanger een soort reset uitvoert.
En vervolgens je gyro niet meer gezien wordt op een of andere manier...

Ik verplaats dit draadje gelijk even naar heli "electronica" zie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

M.vr.gr.
Eric

Accu was wel leeg idd, maar ik heb dit al eerder gehad en ik weet zeker dat er toen meer in de accu zat. Dus het blijft een raar verhaal...
Mischien maar een HH kopen, kost alleen wel weer een paar centen.

Bedankt voor het verplaatsen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mensen

Ik heb een King2 met een standaard Gyro, ook vlieg ik met een DX6I.

Nu vliegt dat best aardig maar na een tijdje gaat het lampje uit op de gyro, eerst niks aan de hand dacht ik. Maar na en tijdje merkte ik dat het allemaal niet meer luisterde naar wat ik wilde. Eerst dacht ik dat het gewoon te koud zou zijn en dat de gyro daardoor niet goed werkte. Maar vanavond ging ik weer even proberen en nu gebeurde het weer, ik zet hem neer bedenk me en toer weer op. Maar nu ging de heli tollen als een gek en stuuren hielp niet, dat kon maar 1 ding betekenen en dat was dat de servo het niet meer deed. En dat klopte ook, daarna heb ik de accu los gegooit en weer overnieuw aangesloten. Nu deed hij het weer normaal maar dit moet toch niet kunnen?

Weet iemand wat dit kan wezen?
Gewoon een *piep* Gyro of is de combinatie met een spectrum zender niet ideaal..
De gyro is net als de rest van de king.. Een leuk begin maar zeker na enkele maanden aan vervangen/upgrade toe..
Er zijn al wel behoorlijk wat gyro's overleden maar zo wie zo wil je na enige maanden wel over naar een leuke HH gyro.. GY401 is erg leuk maar overdone. Een E-sky Type B voldoet maar de WK G011 is net zo goed en mijns inziens beter op de king. (ik gebruik beide gyro's..)
Dus niet langers dralen maar koop een HH gyro van 30 tot 40 euro en krijg hele nieuwe ervaringen.. zeker met een DX6i (die overigens totaal geen probleem met de standaard gyro zal geven..)

Benno

Je kan ook eens googlen naar de G401B Gyro ( clone ;) ).
Is ook wel een piezo gyro maar wel HH, schijnt het behoorlijk goed te doen als veel goedkoper alternatief van de GY401.

Grt.
Eric

Zit al naar een 2100T te kijken met een goeie servo....
Is veel geld maar dan heb ik wel een gyro waar ik wat aan heb, ook voor een grotere heli die er ooit nog wel is komt :) Maar dan blijft het vrij veel geld voor een heli die na een half jaar wel versleten zal zijn

Plantjes, een wk G011 is toch ook een gewone? ik kan er namelijk nog 1 van iemand overkopen.....
En in welk opzicht is hij beter? t.o.v. de gewone of de HH?

Edit: heb het al gevonden, is een HH. En ik had een WK 011 aangeboden gekregen en dat is een simpele...

Laatst bewerkt:
Zit al naar een 2100T te kijken met een goeie servo....
Is veel geld maar dan heb ik wel een gyro waar ik wat aan heb, ook voor een grotere heli die er ooit nog wel is komt :) Maar dan blijft het vrij veel geld voor een heli die na een half jaar wel versleten zal zijn

Plantjes, een wk G011 is toch ook een gewone? ik kan er namelijk nog 1 van iemand overkopen.....
En in welk opzicht is hij beter? t.o.v. de gewone of de HH?

Edit: heb het al gevonden, is een HH. En ik had een WK 011 aangeboden gekregen en dat is een simpele...

Ja ik heb die WK G011 ook al een 6 maand op de king tot volle tevredenheid. Zoals je steld een logitec is wel veel beter maar erg duur en das de king eigenlijk gewoon niet waard. Als je last krjgt van de tekort komingen van de WK G011 dan moet je echt door naar een beter heli want dan zit je ook aan de grenzen van de king.
Trouwens de king gaat hier al 10 maanden mee en diegene die mij kennen zullen bevestigen dat ik de king wel heel erg geplaagd heb.
Dus schrif dat ding niet te snel af. Er is hier ondertussen ook een belt-cp voorbij gekomen en nu dan ook een GL450CT (T-rex 450 cloon) maar de king helpt helpt mijn vlieg vaardigheid nog steeds vooruit.
Overigens heb ik nu dan eindelijk een GY401 besteld omdat ik toch regelmatig tegen de probelemen van een goedkope HH gyro aanloop. Overigens is dat niet alleen de Gyro maar zeker ook de Staart servo die dan in combi op de GL450CT zal vervangen worden..

Als je die WK G011 Hebt en vragen er over hebt Pb me dan effe want dat ding heeft wel zo zijn gebruiks aanwijzing.. (ik ga er van uit dat je een computer zender hebt.. de stock zender zal problemen geven met die Gyro..)

Benno

Geplaagd ?!?!?
BRUUT MISHANDELD HEET DAT !!

Ik vlieg nu een jaar met de king en zelfs zonder heading hold.
Ik denk dat het zelfs nutteloos is om er een HH op te zetten, maar dat is mijn mening.
Tegen de tijd dat een HH echte voordelen op gaat leveren ben je de king waarschijnlijk wel ontgroeid en wil je verder met een stevigere en grotere heli.

Bedankt voor de antwoorden!

Ga er nog eens goed over nadenken, en ook maar is de heli goed afstellen.
Dat zal ook wel een hoop uitmaken, nu moet ik nog een beetje met de staart sturen om hem recht te houden en aangezien het ook gisteren een beetje waaiden was dat niet fijn.
De bladen zin dan ook een beetje uit vorm, zeg maar gerust aan stukken..
En hooft as is niet helemaal recht, merk het bij hoge toeren bijna niet maar ik weet wel dat hij krom is.... nieuwe bestellen dus.

Ik vind dat de staart bladhouders een beetje veel ruimte hebben, heb geprobeerd ze los te maken maar ze hebben het zo goed verlijmt dat dat nog niet lukte zit er aan te denken om de houders uit alu te bestellen.... gelijk ook met een nieuwe poelie voor de staart..

hallo ik heb dat probleem ook eens gehad, bij mij had de pitservo kanaal6 storing echter deze fuctioneerde goed.:confused: toch bleek na alle servos op verschillende kanalen te hebben geprobeerd, dat die servo op kanaal6 de giro deed uitvallen. na het vervangen hier van heb ik het nooit meer gehad.

groetjes fabian

hallo ik heb dat probleem ook eens gehad, bij mij had de pitservo kanaal6 storing echter deze fuctioneerde goed.:confused: toch bleek na alle servos op verschillende kanalen te hebben geprobeerd, dat die servo op kanaal6 de giro deed uitvallen. na het vervangen hier van heb ik het nooit meer gehad.

groetjes fabian

Hmm dat is een apart verhaal.....
Naar mijn idee heb ik geen kapote servo, maar dat weet ik niet 100% zeker natuurlijk.

Ik weet niet wat voor servo's je er op had, ik heb hier de digitale van Esky, is niet het beste spul maar het voldoet voorlopig.

Weet iemand het verschil tussen de WK-G010 en de WK-G011??
Het is een HH maar denk dat de 11 de opvolger is of zo...

kan iemand daar meer over vertelen?

Back