Standaard regels voor het RC zeilen??

• Topicstarter Topicstarter Botter
  • Startdatum Startdatum
B

Botter

Guest
Ik ben sinds een week in het bezit van deze zeilboot..

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Nu heb ik al wel redelijk ervaring met het zeilen op botters.. maar dat is natuurlijk allemaal in het echie.. en dat doe je niet alleen..

Dus ik vroeg me eigenlijk af.. Wat zijn eigenlijk een beetje de standaard dingen waar ik me aan moet houden om leuk te kunnen zeilen?

En weet misschien iemand wat voor zeilboot ik heb gekocht ? :oops: Het merk enzo zeg maar..

Christian

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Botter,

En weet misschien iemand wat voor zeilboot ik heb gekocht ?

mistral023.jpg

Het is een mistral van "Hegi". Heb zelf alleen de romp dus ik kan je niet echt verder helpen.
Wel is het al een oud model plus minus begin jaren '70.

2b4c_1.jpg

Hier een link:

Neue Seite 0

Mvg.

Laatst bewerkt:
Misschien is dit interresant:

10 gouden tips voor als je gaat zeilen:

1. Neem altijd minimaal 3 kristalsets mee naar een evenement, dan voorkom je een teleurstellingen aan de waterkant omdat je niet mee kan varen omdat jouw kristal al in gebruik is door een andere deelnemer.
  2. Het is verstandig om je vooraf aan te melden bij de organisatie zodat je reeds op een deelnemerslijst staat i.v.m. het verdelen van de beschikbare frequenties…
  3. Gebruikelijk is het om ca. één uur vóór de start aanwezig te zijn zodat je je boot rustig op kan tuigen en je frequentie nog kan laten controleren door de organisatie, dus kom liever niet op het laatste moment aanzetten!
  4. Zet nooit zomaar je zender aan zonder te vooraf te controleren of jouw frequentie (kanaal) toevallig al wordt gebruikt, dit kan in het ergste geval schade aan andere schepen veroorzaken!
  5. Laadt van tevoren altijd je accu’s van je zender en je boot goed op en zorg ook voor voldoende reserve accu’s want zeker in de koudere periodes zakt de accuspanning extra hard!
  6. Neem altijd regenkleding mee en ook een hoes voor je zender want die kan heel slecht tegen water. Een plastic zak kan al heel goed dienen als hoes, gewoon een heel klein gaatje in de bodem maken en daar je antenne door steken!
  7. Zeilen maakt ontzettend hongerig en dorstig dus denk er aan dat je wat te eten en te drinken mee neemt want vaak is er aan de waterkant helemaal niets te koop.
  8. Pas op voor de zon want aan de waterkant sta je snel te verbranden en dan is een pet, zonnenbril en beschermende kleding en evt. zonnenbrandolie zeker geen overbodige luxe.
  9. Wrijf meteen na het varen je boot goed schoon en droog met een poetsdoek, als het vuil eenmaal is opgedroogd krijg je het er vaak niet zo gemakkelijk meer af.
  10. Zet na een vaardag nooit je boot hermetisch afgesloten weg, maar zorg er voor dat er zoveel mogelijk luiken/deksels open staan zodat het vocht uit je boot kan anders heb je bij het volgende evenement kans op narigheid! Let er in het bijzonder op dat je je zeilen goed laat drogen anders komt er schimmel op te staan.
Veel zeilplezier!

Hoi Christian,

Als je even naar deze link kijkt en in het menu even op wedstrijdregels klikt, dan heb je de wedstrijdregels van de M-klasse:

link M-klasse

Nu weet ik niet of de wedstrijdregels voor alle klassen hetzellfde zijn maar het geeft in iedergeval een idee van waar je zoal rekening mee moet houden.

Groet Eduard

Ik ga denk ik toch geen wedstrijd varen.. geen tijd voor.. Haha.. Nee maar ik wou gewoon eigenlijk even weten wat jullie standaard doen voor en tijdens het zeilen.. met kristallen hoef ik me niet bezig te houden.. aangezien ik toch alleen vaar met niks in de buurt :wink:

Jep ik ben ECHT 14 anders scan ik wel ff mijn ID;)

Ludo (die ECHT v-e-e-r-t-i-e-n is)

P.S. Wat had je dan gedacht?;)

Back