Standaard voor Hpi Savage Xss

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door rcmike, 11 dec 2007.

1. rcmike

rcmike Guest

Standaard voor Hpi Savage Xss [UPDATE 17-12]

hallo.

Ik wou al een tijdje een standaard voor een Hpi savage xss maken.
    ik wil en standaard dat die op en tafel kan staan en op de grond en hij moet ook rond kunnen draaien (het platea waar de auto op komt)

Voor het ronddraaien van het platea waar de auto op komt te staan heb ik Lagers voor.

ik ben al even begonnen aan het tekenen van het project het tekenen is klaar ik hep hier de foto‘s.
    ik heb ook nog fotos met alle maten er bij die zal ik ook binnen kort plaatsen:

hier alvast de fotos van hoe die er uit komt te zien:

Hier het compleete voorbeeld voor de standaard op de grond: die Poten die shuin naar benden gaan zijn inklapbaar.

Deze foto heb ik door het midden gesneden ( die inhamen daar komen die lagers in)
    Dit is ook een fotos van de KOP van de standaard dus de boven kant (op de foto hier boven zie je deze ook zitten!! dit valt los te halen en kan dus overgezet worden op de Tafel Standaard.

Zo ziet die er uit als de Boven kant er niet op zit (die boven kant is de foto hier boven^

Dit is de tafel standaard hier kan dus ook dus KOP op gezet worden:

En dit is dan het plataeu waar de savage op komt te staan, de staaf die naar benden loopt gaan door de lagers en zo kan dat plataeu dus ronddraaien

Ik ben al een beetje bogonnen aan het project ik zal hier binnenkort foto‘s van maken

Rc-Mike

Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2007
  2. Blade|Slayer

Blade|Slayer

Lid geworden:
    14 okt 2007
    Aah netjes in solid edge zo te zien :) Je kan natuurlijk die plaatjes ook even renderen he :) Applications -> Render :)

Ik neem aan dat je het gaat draaien? Want zo te zien zijn sommige onderdelen nog best gecompliceerd. (die kop bijv)

3. ShadesInBlack

ShadesInBlack

Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Inderdaad, vereenvoudig alles. Ik zie ook het voordeel van lagers niet in, tenzij je de auto wil gaan tollen.
    Wat wordt de vergrendeling voor je pootjes?

4. Skirmitt

Skirmitt

Lid geworden:
    29 okt 2007
    En de vergrendeling van je plateau zelf niet vergeten.

5. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Ten eerste; ziet er erg leuk uit!

Ten tweede heb ik een vraagje; hoe krijg je ooit dat lager in de uitsparing midden in die gedraaide as? :) Of mis ik nu iets?

6. rcmike

rcmike Guest

ja inderdaad het is gemaakt met solid edge ik ben nog niet een hele goeie tekenaar met solid edge,! jah de Kop dat word gedraait inde draaibank!

De Ruimte tussen de inham in de boven kant en de Inham in de onderkant daar tussen komt een Losse Bus, en die word dan vast geklemd! dus darom kan die lager in de middelste uitsparing.

De vergrendeling van de Ptootjes dat gebeurd gewoon met een soort Bout Moer maar dan in een mooie vorm natuurlijk zoeits als dit :
    Deze foto kan je er wel een beetje meer vergelijken.!

Het nut van het rondraaien van het Plateua is dat ik overal makkelijk bij kom! dan hoef ik teminste niet elke keer op de auto heen te lopen.!

Ik zal morgen even Foto‘s maken van hoe ik er nu mee bezig ben! want had vandaag er eigelijk geen tijd voor!

Rc-Mike

7. Frankyman

Frankyman

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Ha die mike, ik had op je site al zien staan, dat je hiermee wou beginnen.
    Nu is alle begin moeilijk, maar het is jou goed afgegaan;) laterzz

Frankyman;)

8. rcmike

rcmike Guest

jah inderdaad op me site staad er ook al wat over jah maar me site is nog volop in verandering op de website komen ook zeker fotos en andere dingen te staan.!

Rc-Mike

9. rcmike

rcmike Guest

UPDATE 13-12-2007

ik heb vandaag wat foto‘s gemaakt van waar ik nu mee bezig ben de foto‘s zijn niet heel goed gelukt!!

Er zijn 2 Busse dat zijn de dus poten die Horzizontaal liggen (dus de op de grond staan)
    die kleine busjes die er bij liggen dat was een Masieve Allumium pijp! daat is met boor 30 door heen gegaan en nu past die mooi over de Poten Nu allees nog Kartelen (de dopjes) en dan is er al een deel van de poot af

hier de foto‘s :

Dit was het weer voor vandaag morgen weer verder met de poten!

Rc-mike

10. rcmike

rcmike Guest

UPDATE : 17-12-2007

Ik ben vandaag weer verder gegaan aan de Poten.. ik hep met een Kartel apparaatje alle doppen van de poten gedaan die dee ik in de draaibank!!

hier de foto‘s
    deze fotos zijn ook niet zo lekker gelukt!!!

dit was het weer voorvandaag.!

op www.mc-racing.nl valt die project ook te vinden!!

rcmike

11. Frankyman

Frankyman

Lid geworden:
    28 jan 2007
    Doe je netjes!!!
    Kan ik er ook een bestellen???:D

12. rcmike

rcmike Guest

bedankt:D:D

helaas kan ik er met de kerst vakantie niet mee verder :( !!

13. snelle jelle

snelle jelle

Lid geworden:
    16 aug 2006
    Hee mike,

Dat ziet er goed uit joh :d
    Mooi!
    Je moet proberen als je je Hormann hebt ook daarvoor een te maken....

Groetjes,
    Jelle

14. rcmike

rcmike Guest

bedankt :D:D

als ik me hormann hep dan komt er denk ook wel een standaard maar eerst deze afmaken!:p:p

rc-mike

15. rcmike

rcmike Guest

UPDATE : 18-16-2007

vandaag ben ik weer verder gegaan aan de standaard:D

kon vandaag helaas geen foto‘s maken maar ik zal morgen foto‘s maken :D:D

ik heb vandaag het volgende gedaan:

Verderr gegaan met de poten en ik hep de poten die recht omhoog gaan gemonteerd (lassen)
    ik heb een 25/25 koker gebruikt en deze aan de ondergaan een stukje gevijlf dat de Buis er mooi invalt :D Ik heb niet gekozen voor masiev staal want dan word het toch wel te Zwaar dus ik moest de boven kant van de Koker afdekken met een klein plaatje deze heb ik er op gelasten (tig apparaat)
    later nog even de slijptol er over heen voor een mooie afwerking.,

Ik heb ook nog de 2 plaatjes gemaakt uit 2 MM dik stukje staal.! voor de verbinden van de Lange Poot en de Korte Poot (ook om in te klappen)

Morgen ga ik het volgenden doen:

gaten boren in de 2 plaatje voor de 2 verbindingen van de poten!
    Plaatje monteren aan de 2 poten!
    nog een Dop make om de Koker dicht te maken!
    en em mooi afwerken:D
    en het poten gestel helemaal Aflassen wat ik nu alleen maar gehegt hep:)

Morgen dus waarscheinlijk weer een Update.

rc-mike

16. piep4

piep4 Guest

Mike, het is er goed uit ;) je kan wel een winkeltje beginne :p ga je ook nog meerdere maken en misschien verkopen :D dan ben je rijk ^^

greetz,,
    thom

17. rcmike

rcmike Guest

haha bedankt :D:D

nou ik ga niet meerdere make en ook niet verkope :D

mzl rc-mike

18. rcmike

rcmike Guest

Update : 20-12-2007.

Dit is de laatste Update van 2007! want ik heb in de kerstvakantie geen toegang tot school!.
    Vandaag ben ik weer verder gegaan met het Project (standaard).
    wat ik vandaag heb wezen doen is :

-Plaatjes maken om de 2 poten bij elkaar te brengen (korte-langepoot)
    -In de 2 plaatje en gat geboord met een boor van 12MM.
    -De 2 plaatjes netjes op de Lange poot Gelast met een Tig Apparaat!

Dit is is het enigste wat ik vandaag allemaal kon doen!
    Ik heb wel foto‘s gemaakt van waar ik mee bezig was!

Hier de foto‘s

Dit was het voor vandaag
    dit project zal 2 weken still liggen omdat ik geen toegang hep tot school en ik doe nu BIJNA alles opschool !!

Rc-Mike

19. piep4

piep4 Guest

nu wat ik lees en zie gaat het goed :D

20. rcmike

rcmike Guest

zo daar ben ik weer het heeft even geduurt maarja.

Update : 10-Janurari-2008

Vandaag zijn wij weer verder gegaan aan het project (savage standaard)

Dit is de eerste update van 2008. want het heeft even 2 weken stil gelegen wat jullie konden zien in de vorige update

Ik ga even in een paar stappen vertellen wat ik vandaag heb gedaan.

1: We zijn eerst even naar Schouten BV gefietst voor een stukje staal.

2: Toen hebben we het stukje Staal in de draaibank gespannen om hem op maat te krijgen want het is de bedoeling dat de Bus met lagers daar in passen.

3: We hebben eerst met een Binnendraai beitel de binnenkant van de buis opmaat gemaakt.

4: Toen hadden we een Mes beitel die is nodig om de buitenkant opmaat te maken de buiten kant van de stalen buis moest smaller worden want hij had een flinke want dikte.

Dit heb ik vandaag gedaan.

Ik hep ook al de bus waar de lagers in komen gemaakt en dus bus die door de lagers heen gaat op die komt ook het plateau te zitten

Hier de foto‘s van vandaag.

Hier draai ik met een Binnendraai beitel zoals je op deze foto ook kunt zien is dat de want dikte erg groot is die die gaan we even verkleinen.

Hier een foto waar ik met een Mes beitel de want dikte verklein.

dit was het weer morgen ga ik even veel fotos maken van hoe het er nu bij staad het is maar afwachten of ik morgen verder kan met het project.

rcmike

Deel Deze Pagina