Standdaard instelling carb.

• Topicstarter Topicstarter Doorus
  • Startdatum Startdatum
D

Doorus

Guest
Ik heb de protech enigma 3,5cc laten inlopen op de standaard fabrieks instelling wat de carburateur betreft. (zo uit de doos)
Hij gooide plassen olie eruit (lijkt mij goed)

Na het inlopen heb ik er 1:10 brandstof ingedaan , hij loopt hier oogenschijnlijk perfect op,want ik ga nog niet volgas, aan de instelling overigens niets veranderd.

Nu is mijn vraag, is het goed zoals hij nu staat, of moet hij daarna nog iets bijgesteld worden , iets armer misschien ?? :roll:

nou zolang je hard genoeg gaat en hij niet overdreven veel brandstof verbruikt en er nog blauwe rook uit je uitlaad komt staat hij goed, let ook op de temperatuur (dmv beetje speeksel op je koelkop te smeren en te kijken hoe lang het duurt voordat het verdampt is, het hoort meer dan 2 sec te zijn geloof ik)

Het belangrijkste hierbij is dat de motor blijft roken...ten alle tijden!
Wanneer je je motor armer gaat zetten, doe dit met 1/8 slag per keer en ga vervolgens een tankje rijden. Kijk of hij blijft roken. Wanneer hij niet meer rookt staat hij te arm en krijgt de motor dus te weinig smering waardoor de slijtage en de kans op een vastloper enorm toenemen.

PS. niet afstellen met een koude motor, altijd eerst even warm rijden en dan pas veranderingen aanbrengen.

mvg,
Mark

Back