Starmax F18 upgrade

Discussie in 'EDF forum' gestart door Gerrit Breukelman, 10 jun 2013.

  1. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    Ik heb zo'n drie jaar geleden de F18 van Starmax gekocht .
    Ik heb er 1 keer mee gevlogen maar ik was blij dat ik hem heel aan de grond kon zetten, het zwaartepunt zat te ver naar achter en daardoor was het vliegtuig bijna niet stuurbaar. Ook de uitslagen waren veel te groot.
    Het landingsgestel wat er origineel opzit leek mij ook niet erg goed.

    Dus volgt hier een bouwverslag van de upgrade van mijn F18 Hornet.
    Ik ben begonnen met de inbouw van DSR retracts en heb een stevige ombouw van 3mm berkenplex gemaakt en deze op de plek van de oude met epoxy vastgezet.

    De flaps waren niet functioneel maar je kon op het model mooi de lijnen zien waar deze moeten komen, ik heb ze van boven en onder met een stanley mes ingesneden waardoor je een mooie strakke snijlijn krijgt van boven en onder.
     
  2. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    hier alvast een paar foto's

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    nog meer foto's

    foto's van de aangehangen flaps

    [​IMG]
     
  4. Crasher

    Crasher

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    249
    super! ben benieuwd naar het vervolg

    Gr Jerry
     
  5. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Mooi volgens mij heb ik dezelfde staan. Over genomen via dit forum. De mijne komt van Bananahobby, maar ziet er exact zo uit. 1m span, 1,5m lang, 90mm EDF, 80Ah esc.

    Ik heb de mijne zonder landing gear, was gebruikt als buiklander, zo wil ik het ook gaan doen. Heb er nog niet mee gevlogen. Moet eerst een start kar, of bungy wagen maken. Weet ook nog niet met wat voor lipo (6S) te vliegen en weet nog helemaal niet waar het cg moet liggen. Ik denk dus dat ik de details hier maar bij je af ga kijken... :D Ben benieuwd!

    Je had er al 1 keer mee gevlogen, hoe zou je de vlieg en landings snelheid schatten? Zijn de flaps een must of nice to have? Ik ga je vorderingen in ieder geval volgen.

    De mijne:
    [​IMG]

    En de wheel bays dicht maken, work in process:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    Ja inderdaad je hebt dezelfde, ik heb via internet een site ontdekt van rcinformer ( https://www.youtube.com/channel/UCdnuf9CA6I-2wAcC90xODrQ )

    Deze man heeft hem ook helemaal omgebouwd en volgens hem komt hij met flaps eerder los bij starten en is de landings snelheid ook aanzienlijk minder.

    De eerste keer dat ik er mee gevlogen heb was het toestel erg gevoelig in de stuur uitslagen ik er toen te weinig expo op. En volgens mij was het zwaartepunt ook niet helemaal goed.
    Maar de belangrijkste reden voor de ombouw is het slechte landingsgestel.
    Ik ben ook daar al mee begonnen en zal nog een paar foto's plaatsen over de vorderingen.

    Hier nog een paar foto's van dit moment.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Gerrit, nog een updatje zo rond de vakantie?

    Ik heb nog niet veel aan de mijne gedaan, de wielkasten zitten dicht, voor op ze'n simpelst met tape, achter met balsa, staat nu in de grond verf. Binnenkort even de juiste kleur vinden en een beetje bij-werken. Is allemaal niet het mooiste werk maar goed de kist had toch al redelijk wat gebruiks sporen van de vorige eigenaar dus hoeft geen show model te worden als het er maar een beetje uitziet en leuk vliegt.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    Ik heb de flaps nu klaar ik zal vandaag nog een paar foto's plaatsen ook het neuswiel functioneert nu goed.
     
  9. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Gerrit Breukelman

    Gerrit Breukelman

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Gramsbergen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Ziet er goed uit!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ben benieuwd naar je ervaring Gerrit, als je het juiste CG gevonden hebt wil je dat dan posten dan hoef ik daar alvast niet meer mee te expirimenteren :D. Ik ben helaas nog geen streep verder gekomen met de F18, hij hangt nog mooi aan de muur, ben er ook eigenlijk nog niet uit of ik hem wil bungy trekken op de buik over het gras, bungy trekken met een asje met wielen (cf het JePe idee) of een start karretje maken. Ach, het is nu toch geen vlieg weer, pas boven de 15 graden dan moet alles start klaar staan!
     
  13. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Gerrit, nog een update? Ik ben benieuwd of hij al gevlogen heeft.
    De mijne helaas nog niet... te druk met andere zaken en hoofdzakelijk bezig met RC helies.
     

Deel Deze Pagina