Start bouw Sagitta Bergen 1977

Hallo Allemaal,

Ik ga beginnen aan mijn eerste bouw van een boot.
Het pakket heb ik gekocht op MP voor een leuk bedrag.

Het heeft een kunststof romp, dat voor een beginner zoals mij een leuke start ;).

Ik ga beginnen met het gereed maken van de kunststof romp ( gaten boren en randen zagen.) Hierna ga ik de motor en aandrijving plaatsen omdat ik nu nog de ruimte heb. Hierna zal ik het dek en opbouw gaan plaatsen en daarna het in de verf zetten.
Is dit globaal de goede werkvolgorde? of moet ik al eerder de onderdelen gaan schilderen?

Het pakket heeft een duidelijke werktekening alleen omschrijving van de onderdelen is in het Frans, dat is niet mijn sterkste taal ......:confused:.
Maar goed hier zal ik wel uitkomen dacht ik zo.. .

Het bouwen zal niet in sneltrein vaart gaan, aangezien mijn tijd ook door andere dingen worden opgeslokt. Dat zal menigeen jullie wel bekend voorkomen..;)

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Matthijs,

het is een tijdje geleden dat ik deze boot gebouwd heb. Het is een fijne boot om mee te beginnen en je kan er heel wat in kwijt. Toeters en bellen. Draaiende radarantenne, werkende verlichting en sleeplieren, enz...
Mocht je problemen hebben met de Franse taal, dan kan dat ook opgelost worden. In België spreken we over het algemeen wel een mondje Frans, ook als onze moedertaal de mooie Nederlandse taal is.

full

full

Groetjes, Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Jos bedankt voor de foto's.

Het is inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk te laten bewegen.

Weet iemand waar de touwen die vanaf het middenschip via zijkanten naar de achtersteven gaan voor dienen??

En Jos misschien dat ik je nog een keer voor een vertaling vraag [emoji16]

Matthijs

Die touwen lopen naar de windassen. Het ligt voor de hand dat deze dienen om de netten te slepen. Iemand uit de zeevisserij kan hierover wel uitsluitsel geven.
De plannen en de bouwbeschrijving zijn bij mij verloren gegaan. Als je een vertaling wil, kan je best een scan maken. Je kan dan nog contact opnemen om me die te bezorgen.
Groetjes, Jos

Hallo Allemaal,

Ik ga beginnen aan mijn eerste bouw van een boot.
Het pakket heb ik gekocht op MP voor een leuk bedrag.

Het heeft een kunststof romp, dat voor een beginner zoals mij een leuke start ;).

Ik ga beginnen met het gereed maken van de kunststof romp ( gaten boren en randen zagen.) Hierna ga ik de motor en aandrijving plaatsen omdat ik nu nog de ruimte heb. Hierna zal ik het dek en opbouw gaan plaatsen en daarna het in de verf zetten.
Is dit globaal de goede werkvolgorde? of moet ik al eerder de onderdelen gaan schilderen?

Het pakket heeft een duidelijke werktekening alleen omschrijving van de onderdelen is in het Frans, dat is niet mijn sterkste taal ......:confused:.
Maar goed hier zal ik wel uitkomen dacht ik zo.. .

Het bouwen zal niet in sneltrein vaart gaan, aangezien mijn tijd ook door andere dingen worden opgeslokt. Dat zal menigeen jullie wel bekend voorkomen..;)

full
full
full
Hallo
Heb je de tekeningen nog??
Wil er een restaureren,is een leuk schip
Grt,Paul

Back