start elastiek

Hallo Erik,

Ik heb sinds kort een Rubber van deze leverancier in gebruik en dat bevalt goed, hele mooi kracht uit het rubber, die bijna lineair blijft doortrekken.

Megarubber-Sets

kijk hier maar eens.

groet

Terence

Dag Eric

Ik heb dit voorjaar een hoogstartset gekocht bij Conrad.nl en deze veelvuldig gebruikt . Hij werkt prima. De elastiek is omvlochten. Hierdoor is ze goed beschermd.

Hoogstartsysteem Maxi
Bestnr.: 255904 - 89
Voor RC-zweefvliegtuigen met 1000 - 1700 g vlieggewicht en een spanweidte van 2000 - 3000 mm.

Je vindt de hoostart onder: Home » Hobby » Modelbouw » Vliegtuigen & onderdelen » Accessoires » Sportvliegers, stuurvliegers

Evert

Dag Eric

Ik heb dit voorjaar een hoogstartset gekocht bij Conrad.nl en deze veelvuldig gebruikt . Hij werkt prima. De elastiek is omvlochten. Hierdoor is ze goed beschermd.

Hoogstartsysteem Maxi
Bestnr.: 255904 - 89
Voor RC-zweefvliegtuigen met 1000 - 1700 g vlieggewicht en een spanweidte van 2000 - 3000 mm.

Je vindt de hoostart onder: Home » Hobby » Modelbouw » Vliegtuigen & onderdelen » Accessoires » Sportvliegers, stuurvliegers

Evert

full

Hier op foto een zwever van 2500mm (1400gr) die door een Graupner hochstartset in de ruimte gebracht wordt.
Met een beetje wind krijg je hem op mooie hoogte.
Een cirrus van 3000mm kan hiermee ook weg.
Zo lang je maar onder de 1500gr blijft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er wordt ook wel eens siliconenslang gebruikt,waar zouden ze dat hebben en welke dikte heb ik dan nodig(tot ong 3 m)

eric
Brandstof slang, (in bijna elke modelbouwwinkel te koop) ook te verkrijgen in leuke fluorescerende kleurtjes ... de "rek" is een kwestie van experimenteel vaststellen ... niet alle siliconenslang rekt het zelfde ...

Er wordt ook wel eens siliconenslang gebruikt,waar zouden ze dat hebben en welke dikte heb ik dan nodig(tot ong 3 m)

eric

Brandstof slang, (in bijna elke modelbouwwinkel te koop) ook te verkrijgen in leuke fluorescerende kleurtjes ... de "rek" is een kwestie van experimenteel vaststellen ... niet alle siliconenslang rekt het zelfde ...
EMC-VEGA heeft die silikonen-elastiek-slang. Zeer degelijk en rekbaar. Verkrijgbaar in diverse sterktes.
En niet zozeer de spanwijdte is van belang, het gewicht wel!
Volgens mij staat er een tabelletje op hun site, anders even vragen.

Dirk.

en de snelheid waarmee het model omhoog gaat denk ik ook wel... bv een cirrus en een super ava pro gaan erg traag omhoog, waardoor je erg goed kan rekken met de elastiek...

een snel model zal niet zo hoog raken, en heb je dus een "agressievere elastiek nodig, en een andere positie van haak vermoedelijk?

Back