start elastiek

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Misschien moet je eens bij een betere watersport zaak kijken (hier in Friesland geen punt :wink: ). Daar vind je het vaak in vele soorten en maten.
:D

Kweetniet precies waarvoor het gebruikt wordt. Voor het vast zetten van allerhande spullen denk ik. Het werd in ieder geval van de rol verkocht en in verschillende diktes/sterktes. Gewoon even kijken/bellen lijkt me het beste.

:D

Bert,

Ik heb ook een startrubber voor mijn 8kg zware Salto (met E-motor).
Het is rubber gasslang, heb ik uit Dld laten komen, kun je in verschillende diktes krijgen.

Ik gebruik hem dubbelgevouwen en voor de Salto meestal dwarsgespannen, en dan in het midden aanhaken. Dan heb je een korte en felle acceleratie.

Uiteraard moet de haak verschrikkelijk stevig in de romp zitten, (we spannen hem op met alle kracht die je kan opbrengen!
En ook moet de ring er goed af kunnen vallen na het loskomen, dat heeft me al eens flink gekuld.
Het moet ook eigenlijk geen haak zijn, maar meer een soort vinnetje waarachter de ring van de kabel blijft hangen.

Bert.
Ik heb voor jou het perfecte item.
Wel een beetje laat dat ik reageer, maar ik kwam het laatst bij het oprommelen tegen.
Ik heb siliconedarm die gebruikt werd voor Sandowstarten. Ideaal spul. Hij is geschikt voor de wat zwaardere toestellen. Ik heb ook nog rubber voor het lichtere werk. Beiden zijn zo'n 30 meter lang.
Als je interesse hebt, breng ik ze mee op ons eerste treffen.....
Ik hoor het dan wel van je.
Groeten
Martin

Sorry dat ik deze weer ff omhoog bump, maar ik las net binnenbanden van fietsen aan elkaar knopen.

Mijn eerste zwever schoot ik altijd omhoog met een lang stuk touw met een zakdoek als parachute en mijn moeder had op haar werk een hele tas vol postelastieken gespaard.
Deze heb ik allemaal aan elkaar geknoopt en 3 dik tot een lange streng verwerkt.

Ging prima, ik had wel altijd een zootje reserve elastieken bij mij aangezien er regelmatig een paar sprongen :P

Maar voor een jochie van 14 wel een stuk betaalbaarder dan een complete set te kopen.

Ik vond zelfs nog op een oud video 8 bandje een stukje film van dat elastiek, even een fototje van gemaakt
die is dus vanaf de grond richting het vliegtuig gekeken je ziet de kapotte elastieken er bij hangen
elastiek.jpg

Ik heb elastiek gekocht bij een watersport zaak.
8 mm 80 eurocent de meter als ik me goed herinner.
Ik was voor 22 euro klaar
Verder was het elastiek voor mij bedoelt, om alleen maar op gang te komen.
Dus veel trekkracht aan het begin, en dan mag het wel stoppen.
Terwijl een goed start elastiek lang rek blijft houden.

hoe dik en hoe lang moet zo'n rekker zijn bij een zwevertje van 2 kilo (spirit 100)
en waar kan ik het kopen??

matthias

he grover, gelijk heb je! Postbodeelastiekjes zijn cool! ik had een vliegtuig van ±800 gram, een streng van allemaal elastiekjes in serie is dan al genoeg. Bij drie dubbel had ik waarschijnlijk mijn vleugels dubbelgevouwen!

Hallo, ik ben een lichte thermiekzwever aan het bouwen en ik zou hem met een hoogstart in de lucht willen krijgen. De hoogstart zou ik zelf maken, wat voor materialen moet ik gebruiken? En hoe moet aantal m rekker met het aantal m koord zich verhouden?

Grtz William

Voor zwevertjes tot 500 a 600 gram is de mini histart van Robbe en uitstekend ding, en niet duur. Gaat een paar seizoenen mee (wanneer er geen braamstruiken op je vliegveld staan, zoals bij ons :evil: ) en kost een krats. Met mijn HLGtjes kan ik starts van rond de 100 meter halen, wanneer een licht windje meewerkt. We hebben er ook wel eens zwaardere kistjes aan gehangen (van een gram of 900) maar dan is de fut er wel een beetje uit. Met een mini HLGtje van 170 gram mooie fluitende starts, waarbij het lichte gewicht van de histart meewerkt om ook dan de max hoogte te halen.

Back