Start morgen, hulp nodig

Toch maar wat moed en geld verzameld; Morgen ga ik een heli halen, zijn er nog tips van tevoren? Ik ga hem sowiezo halen bij Quartel zwolle omdat ik graag wil dat ik ermee naar een winkel kan. Zit te denken aan de Falcon 3d, heel misschien de SE editie. Dus mijn budget ligt rond de 300, maar liever iets goedkoper natuurlijk.
Hij moet wel compleet zijn. Soort van RTF zeg maar.

Het wordt mijn eerste echte heli en ga dus ook eerste tijd doorbrengen met een simulator en mijn 3 CH heli. Kan daarvoor mooi de controller gebruiken en de heli eens goed doorgronden. Heb er erg veel zin in!

Wat zal ik doen:

-Falcon 3d
-Falcon 3d SE
-T rex? (als ik die daar al kan vinden voor dat bedrag)
-Andere suggestie?

LINKJE

Als dit topic niet mag, omdat er al zoveel zijn, verwijder hem maar. Ik kon daar niet tussen vinden wat ik wil. Wel veel info opgedaan!

Laatst bewerkt:
Haha klopt en je word waarschijnlijk ook nog vriendelijker geholpen ;)

Heb je al gekeken naar de E-sky HB King II ?

Zijn heel veel mensen zeer enthousiast over, kijk maar op het micro-heli-forum.

Kost 150 Euro RTF, en de crashkosten vallen nog mee.

Paul

Mmm, maar die is dus inderdaad een stuk duurder bij quartel. Ziet er best aardig uit. Ff op dat forum kijken.

Edit: hij is wel vrij klein of ligt dat aan mij?

Laatst bewerkt:
Klein,..... ??? Dat valt wel mee, het ligt eraan wat je er mee wil doen. Wil je nog buiten vliegen met windkracht 5, ja koop dan de grootste en de zwaarste die nog binnen je budget valt.

Ikzelf heb van de week een Walkera 4#3 besteld in Hong Kong, een FP, 18 cm lang en een gewicht van 48 gram; ik vlieg graag in mijn woonkamer want dan kan ik altijd vliegen, ik ben dan niet afhankelijk van het weer. Kost me incl verzendkosten 103 euro (met gratis extra Lipo). Deze kost in NL 149 euro, zonder extra Lipo.

En duur bij Quartel...? Koop hem via een webshop (voor 150 euro) en ga voor onderdelen (na een crash) naar Quartel als je geen 3 dagen kan wachten.

Paul

@huibert: Ja dat is nou juist het lastige. Ik zal af en toe gewoon hulp nodig hebben want heb nog geen ervaring met het vervangen van onderdelen. Dan lijkt het me fijn dat ik naar de winkel kan waar ik het toestel gekocht heb. En dat ze daar ook de onderdelen hebben (wat ik me bij quartel nog wel afvraag bij de falcon 3d).

Wel mooie heli. Mag trouwens allemaal best iets duurder zijn hoor. Wil niet een te kleine vliegen aangezien dat helemaal niet makkelijker blijkt te zijn.

@Paul: ja wil wel buiten kunnen vliegen ook. Binnen heb ik toch niet veel ruimte en ga ook verhuizen naar waarschijnlijk nog iets kleiners.

Laatst bewerkt:
Op dit forum (en kijk ook eens op RCgroups, wel engelstalig) zijn zoveel tips te vinden, wanneer je onderdelen moet vervangen.

Enne... waarom zou Quartel moeilijk doen; als je onderdelen bij hun koopt doen ze best wel wat moeite om je te helpen met afstellen. Ik heb zelf de afgelopen 30 jaar veel spullen gekocht bij Quartel in Pijnacker en daar zijn ze best behulpzaam. Ga er alleen niet op zaterdag heen om je spullen te laten afstellen, dan is het razend druk.

Paul

Met een HB King II kan je binnen oefenen met alleen hooveren, daarna kun je ermee naar buiten (als er niet te veel wind is).

Paul

Wat heel belangrijk is bij een heli is de vrkrijgbaarheid en de prijs van de onderdelen, die zul je regelmatig nodig hebben :rolleyes: Verder kun je denk ik beter kijken of er iemand in je buurt woont die je kan en wil helpen met je eerste stappen. Kun je lekker thuis in alle rust de heli weer opnieuw opbouwen als dat nodig zou zijn. Je woonplaats in je profiel aangeven is dan al een eerste stap.

Ok staat in profiel :). Zou fijn zijn als er mensen in de buurt wonen ja. Ik denk dat ik toch morgen ff naar doetinchem rij om goed advies te krijgen. Ik bel ze wel eerst ff, want wil niet voor niets een uur rijden. Ik koop toch sowiezo wel graag de heli gewoon in de winkel en niet over het net.

En wat betrefd de onderdelen, dat is lastig want ik heb geen idee wat duur is en wat niet aangezien ik er geen ervaring mee heb.

Trouwens allen super bedankt met de hulp tot nu toe!

nou rondom zwolle is een actief stel wild vliegers, dus hulp is zo te krijgen, als je in deze hobby niks via t web wil bestellen ben je een dief van je eigen portemonnee...

succes morgen!

Back