start probleem met typhoon 6/3d

• Topicstarter Topicstarter mikehomerun
  • Startdatum Startdatum
M

mikehomerun

Guest
hallo,

ik heb vandaag een typhoon 6 3/d aangeschaft en een tsunami 10 regelaar. nou heb ik alles aan gesloten en ingesteld, maar het duurt een poosje voor dat de motor begint met draaien ( hij staat eerst even te zoeken) ik moet vol gas geven en dan in 1 keer pakt hij hem op :? wat kan dit zijn en hoe los ik het op ???

mvg michael

mikehomerun zei:
hallo,

ik heb vandaag een typhoon 6 3/d aangeschaft en een tsunami 10 regelaar. nou heb ik alles aan gesloten en ingesteld, maar het duurt een poosje voor dat de motor begint met draaien ( hij staat eerst even te zoeken) ik moet vol gas geven en dan in 1 keer pakt hij hem op :? wat kan dit zijn en hoe los ik het op ???

mvg michael

niet tandje voor tantje gas geven maar gelijk een paar tandjes gas geven .
als je dat maar lang genoeg blijft doen gaat tie stuk

Het 'zoeken' is normaal gedrag voor sensorloze (tegenwoordig bijna allemaal, m.u.v. Aveox?) borstelloze motoren. In het begin weet de steller nog niets van de positie en snelheid van de rotor, hij klooit maar wat aan, tot hij een duidelijk synchronisatie-signaal van de motor terugkrijgt uit de onbekrachtigde spoel. In het 'aanklooien' in het begin zit de grootste uitdaging voor de software-ontwikkelaars.

dus het kan verder niet kwaad dat hij er even over doet?

Bij het 'zoeken' loopt er meestal wel een aardige stroom. Draait hij niet gelijk, dan gas weer dicht en iets sneller gasgeven.

Je moet hem dus niet eindeloos laten zoeken.

hij deed het net met vliegen helemaal niet het was gewoon meteen oppakken. hmmmmm vreemd

Als je eens een Jeti Master regelaar hebt gebruikt heb je vast wel gezien dat die als je weinig gas geeft snel begint en dan afzakt tot de hoeveelheid gas die je geeft. Hierdoor starten de motoren bijna 100% zeker ;)

mikehomerun zei:
hij deed het net met vliegen helemaal niet het was gewoon meteen oppakken. hmmmmm vreemd

Dit is niet vreemd. In de lucht, als je toestel al een beetje vliegsnelheid heeft dan loopt de motor makkelijker aan. Dit komt door de luchtstroom die de propelor eigenlijk "aandrijft". Door deze aandrijvende kracht zal de motor eerder goed gaan draaien (richting en toeren) en merk je niets van het zoeken bij het oppakken.

Mark

bedankt voor de uitleg,
get probleem is nu over ook op de grond pakt hij na drie tandjes gas gewoon op :) bij mijn andere set zit een pjs motor met hacker regelaar en daar had ik nooit problemen mee dus vandaar vond ik het vreemd, het is nu ok dus bedankt voor de uitleg :D

Back