hallo allemaal omdat ik het nieuwe f3c seisoen goed wil beginne heb ik me een hirobo heli aangeschaft het gaat om een 30 size shuttle gr ( full option ) die ik zal gaan aanpassen om f3c met te gaan vliegen
hey lezers van het forum ik ben gestart van de aanpasingen voor F3C wat het ik gedaan (de staart ) ik heb de kleine standaard horizontale vin en vertikaale vin verandert door grote exemplaren verder heb ik gezien da de riem aandrijving niet zo schitterend meer is dus hebben we die ook ineens vervangen wat ik nog heb verandert is da tail servo origineel gaan deze met een lange afstand helemaal tot van voor in de heli dit is nu aangepast en da tailservo in nu rechtstreeks op de staart gemonteerd wat minder speling geeft en een veel correctere aansturen van de staart tot zover de staart de rotorkop hier heb ik de flybar met carbon versterkt omdat de flybar dan iets meer gewicht heeft wat bijdraagt aan het vlieg gedrag en deze nu ook veel sterker is tot zover een tijdelijke update van de bouw werken hier tot snel
hoi allemaal vandaag hebben we hard gewerkt aan ons schaalmodel de vario jetranger maar er was nog een beetje tijd over voor de hirobo dus hebben we de bekabeling van de servo's en gyro mooi weg gewerkt en onze batterij van zijn plaatsje voorzien verder zijn ook alle brandstof darmen ververvangen voor de rest van de werken wachten we op tools and parts dit was het weer voor vandaag
Wil je nu echt met een 30 size Nitro Hirobo Shuttle F3C gaan vliegen? Dat is een oudje.... En niet de meest stabiele heli.
T-fordjes waren ook goede auto's in 1920. Nu zou je alleen niet mee op de snelweg durven rijden. Het is een leuke heli, maar echt F3C met de nieuwe figuren lijkt me wat veel gevraagd. Die vragen power die de Shuttle niet aan kan volgens mij.
Ah, Die shuttle! iemand op onze club heeft er 1, met trekstarter, best wel komisch. Aan de TS: gewoon doorgaan, lekker vliegen wat je zelf wil.
@ anko zo denk ik er ook over alleen is er een klein misverstandje dit is niet de hirobo shuttle dat ik heb die foto is van en zx of een plus de shuttle die ik heb is een gr lijkt er op maar is niet te vergelijken met de origineele zx versie
na wat onder zoek gedaan te hebben is het de shuttle rg het basis van een shuttle maar hij helemaal anders da de shuttle die wij kenne
De RG is een erg mooie shuttle voor zover ik kan zien. Ik weet niet wat deze weegt maar zorg inderdaad voor een sterke motor. De cubaanse 8 is een killer. Wellicht is een electro setup erg interessant. hier een goeie link naar een testverslag: Hirobo Shuttle RG/M Steven.
hey steven bedankt voor de informatie ik weet idd niet waat het gaat geven voor de f3c en om eerlijk te zijn denk ik dat dit toestel vrij uniek is in belgie want ik heb er nog nooit 1 gezien maar ben overtuigd dat met de juiste hoeveelheid power dit zeker een heli is met mogelijkheden
het enige verschil met de heli in de doorgestuurde link is dat ik een aluminium frame heb en de shuttle in de like een carbon fame maar dat is inderdaad de heli die hier staat mooi te wezen
Het enige waarin je het zeker gaat merken is met wind, dan zijn 520/550mm blades ineens toch wel erg klein..Zelfde met Autorotaties.. En zoals eerder al gezegt zal je er een flinke dot power in moeten monteren om de grotere manoeuvres te kunnen doen. naast de Cuban Eight is ook de Candle een figuur waar je vrij hard voor moet kunnen vliegen en stijgen. anders valt die al stil als je nog in de rol zit...
ja daar heb je gelijk in al met ik zeggen dat ik vroeger met men oude shuttle zxx versie al heel wat stormen heb doorstaan en dat het beter ging met de shuttle dan met mijn grote heli's
Het wordt iig lekker druk tijdens de wedstrijden zo.. het aantal mensen die F3C willen gaan doen is nu al verdubbelt tov vorig jaar
ja idd de f3c IS niet alleen een goede oefening voor het beheerse van je heli maar het is ook gewelidig veel fun
Als ik mij goed herinner dan is de Hirobo Shuttle ook een 50 class. Dus dan kan je er een .50 insteken en 600mm blades gebruiken. Als je een manier vind om de boom van een Raptor 50 Titan te monteren dan kan je ook die riem gebruiken en 620mm blades gebruiken.
dat kan idd een mogenlijkheid zijn maar dan moet ik ook een andere motor en kopeling steken want die aanpassing trekt mijn motor waarschijnlijk niet en dan lopen de kosten hoog op natuurlijk