Start up van twee nieuwe heli's
Dit betreft een trex500 superior
En een MSH protos
Daar ik een beginner ben vond ik een andere heli vlieger met de nodige ervaring.
en er was er een, deze contoleerde de bouw nauwkeurigheid en de veiligheid.
Controle van de radio besturing en toebehoren wat extra aandacht voor de gyro
en dan de lucht in.
Dat is ff schrikken toen de trex airborn was deze was enorm fel en als beginner erg
snel te oversturen twee accu ladingen aan afstellen leeg getrokken en toen was
de trex500 voor een beginner in de lucht te houden.
Daar deze was uitgevoerd met de carbon paddles dus deze verzwaren of gewichtjes erbij
de swash servo van 19mm terug brengen naar 16mm (een gaatje terug zetten)
Na dit relaas begon het avontuur war protos heet!
Ik stond nu toch wel echt met een week gevoel en knikkende knieen.
De vele verhalen over dit race monstertje spookte mee in mijn gedachte.
functie check uitgevoerd en dan de lucht in!!
Ik schrok me een beroerte,wat dacht je van het geluid (welk geluid)
deze is echt stil rotor rpm op 1800 a 1900 rpm.
Een beetje meer pitch en langzaam steeg deze op geen fratsen zoals de trex
twee keer landen wat afstellen en klaar waren we.
Zelfs ik kon hem besturen als beginner heli bleef nu gewoon hangen.
Ik heb de zender overgedragen aan de gene die mij hielp en gaf hem
toestemming om ff lekker te vliegen.
Dit hoefde ik geen twee keer te zeggen en al gauw vloog de heli met
wat licht 3d door de lucht.
Dus wat ik van de trex verwachten kreeg ik bij de protos!
en twee nieuwe protos verslaafden waren geboren.
alles is heel thuis gekomen en dat is al heel wat.
gr martin
Dit betreft een trex500 superior
En een MSH protos
Daar ik een beginner ben vond ik een andere heli vlieger met de nodige ervaring.
en er was er een, deze contoleerde de bouw nauwkeurigheid en de veiligheid.
Controle van de radio besturing en toebehoren wat extra aandacht voor de gyro
en dan de lucht in.
Dat is ff schrikken toen de trex airborn was deze was enorm fel en als beginner erg
snel te oversturen twee accu ladingen aan afstellen leeg getrokken en toen was
de trex500 voor een beginner in de lucht te houden.
Daar deze was uitgevoerd met de carbon paddles dus deze verzwaren of gewichtjes erbij
de swash servo van 19mm terug brengen naar 16mm (een gaatje terug zetten)
Na dit relaas begon het avontuur war protos heet!
Ik stond nu toch wel echt met een week gevoel en knikkende knieen.
De vele verhalen over dit race monstertje spookte mee in mijn gedachte.
functie check uitgevoerd en dan de lucht in!!
Ik schrok me een beroerte,wat dacht je van het geluid (welk geluid)
deze is echt stil rotor rpm op 1800 a 1900 rpm.
Een beetje meer pitch en langzaam steeg deze op geen fratsen zoals de trex
twee keer landen wat afstellen en klaar waren we.
Zelfs ik kon hem besturen als beginner heli bleef nu gewoon hangen.
Ik heb de zender overgedragen aan de gene die mij hielp en gaf hem
toestemming om ff lekker te vliegen.
Dit hoefde ik geen twee keer te zeggen en al gauw vloog de heli met
wat licht 3d door de lucht.
Dus wat ik van de trex verwachten kreeg ik bij de protos!
en twee nieuwe protos verslaafden waren geboren.
alles is heel thuis gekomen en dat is al heel wat.
gr martin
Laatst bewerkt: