startbox accu

[font=Arial, sans-serif]Ik wil de donkere avonden van de winter gebruiken om een mooie startbox te maken. Ik wil er een brandstofpomp en een startpanel inbouwen.
Wat is een geschikte accu (qua vermogen) om dit geheel mee te voeden?[/font]

Het meeste wordt de normale loodaccu 12volt 7amp. gebruikt, deze zit ook in electr.rolstoelen.
Kost nieuw ongeveer € 29,00 gaan lang mee en zijn krachtig, nadeel ze zijn vrij zwaar.

inderdaad een beetje zwaar maar dit is niet zo erg... ik heb de accu langs de andere kant van de brandstof voorraad gezet.

Zo is je startbox netjes in evenwicht en kan je 'em veel makkelijker dragen.

wat ik ook heb zijn 2 pinnen op de startbox voor mijn computerlader aan te hangen (ik had ook electro en methanol)

ik heb trouwens een plastic gereedschapskist omgebouw tot startbox, veel lichter dan een houten.

Patrick

Ik heb nog een partij van zulke accus tekoop staan, mocht je geintereseerd zijn.

Onderhouds vrije 12v 7A Pb accu.
Ongebruikt en in goede staat.

25 euro per stuk excl. verzenden

Freakazoid zei:
Ik heb nog een partij van zulke accus tekoop staan, mocht je geintereseerd zijn.

Onderhouds vrije 12v 7A Pb accu.
Ongebruikt en in goede staat.

25 euro per stuk excl. verzenden

[font=Arial, sans-serif]Is niet echt een koopje ... Ze zijn er al voor €22,- bij een leverancier in de buurt. (dus geen verzendkosten, die voor een pakketje van meer dan 2 kg ook aardig hoog zijn...) :wink: Maar toch bedankt voor je aanbod.[/font]

Als ik je was zou ik de brandstofpomp niet in je kist bouwen. 8 van de 10 pompen gaan na verloop van tijd lekken, en dan heb je al die troep in je kist.

met een handpompje kun je met meer gevoel tanken. Dus als hij bijna vol is kun je langzamer draaien, dan gaat er niet zoveel brandstof over. Ik denk dat het enige voordeel van een elektro pomp is dat het leuker is. Het gaat ook niet sneller en je moet er toch bij blijven.

Robert

ik heb niets tekoop staan, maar als je hem even op komt halen mag je er zo een meenemen. 24Ah12V.. dat is wel een kilo of 9 accu :roll:

Zelf gebruik ik een 18Ah, maar daar heb ik er niet zoveel van.. :wink:

Accus komen uit brandbeveiliging, dus als voorzorg vervangen na een 3tal jaar.

Laat wel even weten als je komt.

Groet
Tim

Back