Startbox teveel rpm??

Hallo
Ik heb een nieuwe starbox van hsp gekocht. Daarin heb ik twee 2s lipos liggen. Geadviseerd word 2 7,2v nimh. Nu probeerde ik mn buggy erop te starten maar die wilde niet. En na drie trekjes aan de trekstarter liep ie wel. Dus nu is mijn vraag kan het wezen dat de box teveel rpm draait om goed te starten? Ik denk dat ik het volgende week eens uitprobeer met een 3s lipo. Die zit volgeladen op 12,8 dus beter in de buurt.

Iemand ervaring hiermee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt mij niet het probleem.....

Ook al heb je een trekstarter en zou het niet kunnen doe je er verstandig aan om toch de draairichting te controleren.

Goeie...die heb ik gecontroleerd en is goed. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze auto dit weekend binnen heb gekregen en de lage toeren naald stond erg ver open. Ik heb tijdens het starten hem een teruggezet op de fabrieks instelling. Maar ik durf niet meer te zeggen of het nu vlak voor die trekjes aan de trekstarter was. :o

Ik had op een amerikaans forum gelezen dat je starterbox ook weer niet te snel moet draaien dus zodoende.

Ik zal em aankomend weekend nog eens proberen. Bedankt iig.

Bedoel je niet dat je startbox te sloom draaid?

De meesten startboxen werken tussen de 12 volt en 14,4 (4s) volt.
Dus 7,4 volt (2s) is ook wel aan de lage kant..

Stopt je startbox ook met draaien als je de auto erop zet?

Onzin. In principe hoef je het startwiel alleen maar even aan te tikken. Een goed afgestelde motor zal dan aanspringen. Of dacht je dat iedereen even snel/langzaam aan een trekstarter trekt / tegen een propeller slaat?

Laatst bewerkt:
Het is geen 2s maar 2x 2s in serie. Dus 14,8 en nee hij stopt niet hoor. Draait flink toeren gelijk. Maar goed om te horen dat het niet in de startbox zit.

@Micropuller idd zo had ik nog niet gedacht.

Mijn startbox draait ook als een bezetene als hij het vliegwiel niet goed pakt, dus misschien dat je de afstelling van de auto op de startbox (hoe het startwiel het vliegwiel pakt) eens goed na kijken.
De snelheid van de startbox kan eigenlijk nooit snel zijn...

Back