starten en buuren

ik heb misschien raare vraag

maar hoe doen jullie het met starten van turbines
dan bedoel ik niet om te vliegen maar testen
lees veel dat er getest wordt
ik zelf test ook veel woon in middenwoning van 7 huizen en dan is het vaak even opstarten kijken of de pompen goed inpakken dan uit maar gelijk gezeur over kero lucht enz het geluid is nog niet eens zo erg
voor grote testen gaat hij mee naar werk waar ik alle ruimte hebt zonder buurtjes

hoor wat jullie beleving zijn

de beste feestdagen en wensen voor 2010
groet niels

ik test aleen voor de eerste keer dat de turbine ingebouwd is,dit doe ik gewoon achter
het huis.
ik heb geen problemen met buren.
verder start ik aleen om te gaan vliegen.

ik heb jetcat en frank turbine s

remke

ik heb zelf geen vliegtuig
maar de wel bekende qaud met 2 keer wren 160
nu is de 2de in de bouw met 4 keer wren 160 en 1 keer wren 54

omdat dit inbouwen totaal anders is als vliegtuig moet ik vaak testen of alles wel werkt

Tja, veelal zijn de echte testen op het vliegveld van m`n werk, kan ik vaak gerust te werk gaan.
Ze vinden het trouwens allemaal mooi en moet ook geregeld dan nog eens extra starten :lol:

Alleen de baas klaagt wel eens dat ie de telefoon niet meer hoort maar dan ga ik wel achter de hangaar staan ;-)

Verder wil ik thuis de motor nog wel eens even aanslingeren, tot op heden nog geen klachten gehad.

Dit draaien duurt ook maar max. een minuut of 10 (of de zoon wil dat ik hem nog een start :cool: ).

Woon zelf in een rijtje van 10 en dan vrijwel in het midden.

testen

ik woon ook in een rijtjes huis.
Testen doe ik af en toe achter het huis nee klachten krijg ik niet maar in je achterhoofd hou je rekening met je buren.
Als ik op mijn gemak wil testen ga ik naar mijn werk daar heb ik alles bij de hand en niemand heeft er last van .
Ik schakel even de brand melders uit want voor je het weet staat de brandweer op je stoep. gr Gerrit Jan

Lekker smorgens op zondag doen. ;)

Mijn enige voorwaarde als buurman zou zijn dat ik mag komen kijken.

Starten?

Gewoon lekker in de achtertuin.
De buren vinden het gelukkig ook mooi..

Groetjes,

Cliff

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat geblaas van me'n RT HAMMER vinden ze niet erg , maar van me'n pulse-jets , durven toch sommigen de politie opbellen & dan komen deze vragen wat ik allemaal aan het doen ben.En dan moet ik deze weer starten,wat me door de zenuwen niet goed meer lukt,dus een hoop geknal,en als hij dan loopt,moet alles meteen uit & vragen ze of ik gek ben.
En dan antwoord ik doodleuk "JA" , want zeikerds maken zo'n mooie spullen niet.

Goh, ik had niet door dat turbine ook in zon gangbare maat tekoop is, Cliff.
Wat een mooi model is dat!

De Turbine in de video is een JetCat P60
Er nog kleinere modellen hoor..

Dit is een lambert kolibri Turbine op een Funjet..
Daar worden zelfs je buren (en electrovliegers) blij van..

Laatst bewerkt door een moderator:
Een goede maat van me had ook een pulsjet gebouwd
Zijn buuren waren ook al niet blij met het test loopen

Dus nu is i een stoomwals aan het bouwen

Turbines gewoon op de club en mijn 90er pulsjet alleen met oud en nieuw thuis bij de voordeur....maar dan wel gelijk een minuut of 4 hehhehe:mrgreen:
Het is dan toch koud genoeg.

Gr Matthijs

Back