Starten met heli vliegen, Sky King XXL

Hoi allemaal,

Ik rij zelf veel met modelauto's en kreeg nu de vraag van iemand of ik een advies kon geven voor een leuke beginnersheli. Ik heb geen idee wat nou een heli zou zijn om een leuke start met deze hobby te kunnen maken. Ik heb hier al veel gelezen over coaxiaal heli's en dat is ook wat hij zelf nu in gedachte heeft. Hij wilt zelf de Sky King XXL, een coaxiaal heli met een lengte van 92cm. Ziet er goed uit en ook een filmpje op youtube lijkt prima. Heeft iemand ervaring met deze heli?

Ik hoor het graag want ik heb zelf te weinig ervaring met deze vorm van modelbouw...

Groeten,
Ralf

Traxxas Rustler VXL.
Check onboard video gemaakt met iPhone4: [media=youtube]ImyeqcWnADI[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ralf,

ikzelf heb ook een soortgelijke heli. ding is groot die sky king. probleem daarmee is dat binnen vliegen niet echt mogelijk is. probleem met coaxiaal heli's is dat ze geen power hebben om met wat wind (windkracht > 2) buiten te vliegen, tenminste ze vliegen dan met de wind mee en je kan ze niet terugvliegen.

lees mijn beginners verhaal maar eens:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/voorstellen-mijn-verhaal-nov-10-tot-nu-filmpjes.131703

mijn advies: een t-34 heli , is kleiner , kan eventueel binnen en onbreekbaar , met deze kan je tegen de muur aanvliegen waarna hij niet kapot is. (sky king wel)
heb er nog wel 1 te koop nieuw in de verpakking. (heb er 2 , eigen hou ik)

ik was verkocht toen ik begon na dit filmpje:
47sdLSM5KWk[/media] - T Series T-34 Helicopter Testflug www.gobelus.de

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs die t-43 is eigenlijk te groot voor binnen tenzij je een sporthal hebt. Mooie starter is een Nine Eagles Solo.. Da's een kleine en betaalbare coax. Eventueel een Solo Pro maar dat is wel iets lastiger voor een beginner maar is wel te doen..

Hallo Ralf,