Starten met heli vliegen

Hallo allemaal,

ik wil starten met heli vliegen. 15 jaar geleden heb ik gevlogen met model vliegtuigen... Ben er om diverse redenen mee gestopt en nu gaat het toch weer jeuken. Maar wil het heli vliegen oppakken....

Ik woon in de regio Zeist, waar kan ik het beste een heli aanschaffen en welke heli moet ik hebben? Zit te denken aan de Raptor 50 V2.....

Na veel speurwerk op het internet kom ik geen vereniging tegen die instructeurs heeft voor het heli vliegen , erg jammer. Ik kreeg een tip om naar de heli school te gaan in Lexmond. Wie heeft er ervaring mee....?

Graag jullie hulp om de juiste keus te maken en om op de juiste plek terecht te komen....

Grt van een beginnend heli vlieger.....

Welkom op het forum,
Zie heliforum-sitemap-wat-staat-waar voor uitleg wat in welke sectie hoort.

Succes met het leren heli vliegen. Je zal erachter komen dat het een stuk lastiger is dan vliegtuigen maar je ervaring daarmee zal zeker helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg raadzaam om een paar lesjes te nemen, je heli wordt dan namelijk ook afgesteld en daar leer je weer van.

Een bezoekje aan Lexmond zal dan erg verhelderend zijn.

Succes ! en laat het ons weten.

neem zeker eens wat lessen, zal je helpen om alles sneller onder de knie te krijgen;
neem een toestel en zender die veel gebruikt wordt in de club.
ik deed dat toen ook, als je dan e afstelprobleem hebt kunnen ze je makkelijker helpen.
Raptor 50 V2vond ik toch e goed toestel, ook omdat de afstelling vd swash geen gelijke servos vereist.
wat is je budget? is ook belangrijk ;-)

Bedankt voor de snelle reactie's...

Budget maakt niet uit! Wil een goede heli en zender! Ik heb het bekeken en voor ongeveer 1500 euro heb je al iets goeds.... Als het iets duurder is maakt het ook niet uit!

Wie heeft er een advies voor een zender?

Grt

Ik zou zeker overwegen om een goede simulator aan te schaffen, liefst eentje waarop je je eigen zender kan aankoppelen. Ik zelf gebruik Aerofly5 en Phoenix en oefen hier toch betrekkelijk veel op. Mijn voorkeur gaat naar de Phoenix omdat deze toch een tikkeltje realistischer is dan de Aerofly. Een club of instructeur is evenzeer aan te raden. Een raptor is al geen speelgoed meer en kan gevaarlijk zijn in onervaren handen.
Suc6 met deze wondermooie hobby.
Ronny

Bedankt voor de snelle reactie's...

Budget maakt niet uit! Wil een goede heli en zender! Ik heb het bekeken en voor ongeveer 1500 euro heb je al iets goeds.... Als het iets duurder is maakt het ook niet uit!

Wie heeft er een advies voor een zender?

Grt

Futaba 8FG. heerlijke zender, veel opties...
Kwa heli, Zou ik eerder voor Electrisch gaan.... stuk makkelijker in onderhoud, geen gedoe met brandstof, motor afstellen ed, Bijvoorbeeld een Trex 600..;)

Heb je gelijk in. Maar je hebt een korte vlieg tijd en je moet wachten om het op te laden en het gefrutsel is juist wel leuk! Tenminste lijkt me.....

Grt

Zulke simulators kun je in elke modelbouwzaak kopen/bestellen. Op hun websites krijg je al een indruk wat zulk een simulator voorstelt.

Back