Starten met micro-heli

• Topicstarter Topicstarter GSKim
  • Startdatum Startdatum
G

GSKim

Guest
Beste Forumleden,

Ik ben al een tijdje bezig dit forum uit te pluizen ivm een micro-heli om te beginnen. Nu, de beslissing is gevallen. Ik heb mij al een simulator gekocht om te oefenen op de computer en zo en beetje het gevoel te krijgen. Ondertussen aangesloten bij een club, waar ook een aantal helivliegers lid zijn.
Nu zou ik zou een T-rex 450XL (combi-kit met motor en regelaar) willen bestellen. Hiervoor rustig de tijd nemen om deze te monteren en alzo een beetje een inzicht te krijgen. Gedurende enkele maanden de verdere benodigdheden bijeenzoeken, zodat de heli vliegklaar kan zijn na de winter.

Dit is de configuratie die ik in gedachte had :

* T-Rex 450 XL incl. brushlessmotor Align 420LF (3200KV) en 25A brushless regelaar.
* Futaba GY401 + Servo 9254
* Futaba S3108 Servos
* Graupner MX-12 zender
* Accu-lader ultramat 10
* Accus moet ik nog een beetje uitzoeken.

Ik denk dat dit alles goed genoeg zou moeten zijn om een tijdje voort te kunnen. Opmerkingen zijn steeds welkom.

Ik dacht de T-rex te bestellen bij Freakware in duitsland, heeft iemand daar al goede of slechte ervaringen mee gehad.

In ieder geval heb ik in dit forum al een schat aan info gevonden die me aardig op weg geholpen hebben.

Vriendelijke groeten,

Kim

Ik heb nogsteeds een heel mooie FC-18 computerzender te koop staan. Die kan je ook zonder ontvanger kopen. In een T-Rex past geen standaard ontvanger (die bij een zenderset zit. Ook de servo(s) uit de standaard set zijn niet bruikbaar)
Met de FC-18 kan je letterlijk alle modellen vliegen.

zie hier

Laurens

Zover ik het weet is de MX-12 inderdaad niet een echte heli zender, het kan echter wel. De MX-12 mist echter enkele functies die veel heli vliegers gebruiken..

Maar misschien dat een heli vlieger dat beter kan vertellen.. :)

Mijn zoon heeft die MX-12 voor zijn Piccolo V2 en het vliegt geweldig.
Hij is nu aan het kijken voor een T-Rex of een Zoom400.
Het is een 6-kanaals zender met genoeg instellingsmogelijkheden (voor zover hij en z'n zwager konden zien).

Hoi hoi,

Die staartservo is een beetje héél veel overkill. De 9254 is bovendien veel te zwaar, en krijg je moeilijk gemonteerd. Een HS50 of andere snelle microservo zou beter volstaan. Verder ziet het er goed uit (voor zover ik dit kan bepalen :wink: ). Zie ook www.trextuning.com .

Groetjes A.

Waarom een T-rex?

op

http://www.x400tuning.com/x400-vs-trex.htm

staat een vergelijking tussen de T-rex en de X400

hieruit blijkt dat beide heli's prima machiens zijn, echter de X400 is een geschiktere beginnersmachine, die is uit te breiden tot een geschikte 3d vliegmachine.

terwijl de T-rex in de standaard uitrusting wat meer 3d is, en dus wat minder stabiel en geschikt voor beginners..

:-) nog 2 maandjes en dan schaf ik het begin van de X-400 aan

Dit is de setup die mij werd aangeraden door een ervaren helivlieger op dit forum:

Ark X-400 EP Helicopter kit € 119,00
Hacker B20-15L € 109,96
Castle Creations PHOENIX-35 Brushless Sensorless ESC € 85,95
Futaba S3107 servo € 18,20
Jamara Digi 5G - 5 gram Digital Servo € 23,50
GY401 gyro eheli.nl € 129,00
Tara Enterprises 3 cell 11.1v 2000 mah LiPo Pack € 59,99
Totaal: € 582,00

dit zijnhuidige prijzen van o.a. de sponsors van dit forum :lol:

ik, aandelen? nee helaas :P