Starten met rc

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Sam-2023, 15 mrt 2023.

  1. Sam-2023

    Sam-2023

    Lid geworden:
    15 mrt 2023
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Hoi,
    Ik zou graag willen starten met rc auto’s, ik zoek een kit die ik zelf kan bouwen maar wel geschikt is voor beginners. Ik zou het leuk vinden als er mogelijkheden zijn om de auto te kunnen opgraden, en ik hier ook als het af is nog enig sinds aan kan sleutelen. Ik heb er voor de rest niet zo veel verstand van dus daarom vraag ik om hulp, iemand die me kan helpen om te starten met deze hobby en wat goede tips heeft?
    Mvg,
    Sam
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat is je doel? Rijden op straat/parkeerplaatsen of misschien bij een club?

    Gezien je in de onroad sectie zit is een goede beginnerskit de Tamiya TT01 of TT02. Let goed op als ze al met kogellagers komen, de goedkoopste uitvoering niet en kan je beter bij de aanschaf direct een setje lagers er bij kopen, het zijn zeker de kosten niet....

    Maar ja, dan heb je een auto met mogelijk een regelaar en een motor, dan gaat er nog van alles bij komen. Je kunt je blauw betalen aan mooie blauwe aluminium upgrades, dat wel. Maar eerst zal je toch ook een zender, servo, accu en lader willen hebben, en wat verf voor de body.

    Misschien toch handig om bij een winkel te gaan kijken wat ze voor je kunnen samenstellen, Marco's Modelbouw doet veel met de Tamiya cup en heeft ervaring met het samenstellen van een betaalbaar pakket.
     
  3. arjan191

    arjan191 Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    16 sep 2014
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Utrecht
  4. Sam-2023

    Sam-2023

    Lid geworden:
    15 mrt 2023
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    ik zoek inderdaad iets onroad, ik heb ook gekeken naar dit model, en andere modellen van timiya. Er word dan een kit geleverd waar je alsnog zelf veel bij moet kopen. ik heb er zelf geen verstand van, en zou dus liever een kit hebben waar alles al in zit. Ik wil het wel echt zelf kunnen bouwen, daarom dat ik een kit wil. weet jij of er kits verkocht worden waar alle onderdelen al in zitten? ik woon in Breda, en heb nooit gehoord van een winkel die mij hier in kan adviseren, daarom ben ik toch online op zoek gegaan.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het probleem van een kit is dat je die nooit compleet met alles erop en eraan koopt, je zult dus moeten samenstellen of anders kom je toch bij RTR uit (wat vaak ook niet compleet is). Vraag op een forum wat je nodig hebt en je raakt de weg kwijt in alle suggesties en niet te vergeten dat je mogelijk ook 5 winkels moet benaderen voor de geadviseerde producten.
    Je zult dus naar een winkel moeten....

    In Breda en omstreken wordt het denk ik lastig hoewel ik zie dat Bliek nog bestaat. Hobma modelbouw is wat verder maar zou kunnen en wat ik al zei Marco's Racingline RC Webwinkel - Racingline RC (racingline-rc.com)
    Bel ze gewoon even of stuur een mail en vraag wat ze kunnen samenstellen. Vaak als je alles bij 1 winkel koopt kunnen ze nog iets met de prijs doen.
     

Deel Deze Pagina